شناسهٔ خبر: 35791 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فرمانده راهور ناجا خبر داد

ششمین سال کاهش پیاپی تلفات رانندگی رقم خورد/ سه وضع حمل در جاده‌ها طی زمستان امسال

سردار حمیدی فرمانده راهور ناجا از کاهش ۴ درصدی تلفات رانندگی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ششمین سال کاهش پیاپی تلفات رانندگی علی‌رغم رشد ۵ درصدی تردد رقم خورد.

سردار محمدحسین حمیدی در بخش هم اندیشی مجمع عمومی جمعیت طرفدران ایمنی راه‌ها با اشاره به نگاه سنتی و اقدامات کنترلی جاده‌ها در گذشته و تغییر رویکرد راهور و وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم اظهار داشت: هدفگذاری امسال و سال آینده در جهت افزایش سطح پوشش نظارت سیستمی بر جاده‌ها با اقدام خوب و بجای وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.(نصب و بهره برداری از ۱۸۷۹ سامانه هوشمند ثبت تخلف) همچنین ناوگان مسافری و باری عمومی کشور در حال تجهیز به سامانه‌های نظارتی و هوشمند هستند (سامانه سپهتن) که کار تجهیز ناوگان مسافری عمومی کشور رو به اتمام است و شاهد کاهش تخلفات هستیم.

وی با بیان اینکه «در گذشته اقدامات بعضاً باعث هدررفت منابع اندک سازمان‌ها و مانع تحقق اهداف اصلی آن‌ها می شد» تاکید کرد: سخت‌ترین کار ما گذار از دوره سنتی به مدرن است و در این مسیر نیاز به فرهنگ‌سازی مستمر جهت  آشنایی مردم داریم و دومین نکته فرهنگ‌سازی در راستای نگهداری از سرمایه‌هایی است که گذشتگان ساخته و در اختیار ما قرار داده‌اند. این در حالی است که یک سازمان مردم‌نهاد می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی کمک شایانی کند.

فرمانده راهور ناجا تصریح کرد: در حالیکه با توجه به کمبود منابع دولتی راه و آزادراه‌ها روز به روز فرسوده می شوند و همه به دولت چشم دوخته اند و توقع دارند که رایگان در جاده ها تردد کنند، اما مردم حداقل ها را هم رعایت نمی‌کنند. لذا در صورت امتداد این وضعیت و اتفاقاتی دیگر در سایز حوزه‌ها با یک فاجعه یا بحران روبرو خواهیم شد.

سردار حمیدی در ادامه بیان کرد: مردم در زمان بارش سنگین برف نسبت به باز بودن تمام راه‌ها توقع دارند اما حاضر به رعایت نکات ایمنی و داشتن تجهیزات لازم نیستند. به طور مثال در ایام سرد زمستان امسال، سه وضع حمل‌ در جاده‌ها انجام شد، در حالی که رستم (پهلوان شاهنامه فردوسی) هم اگر بود جرات تردد در سرمای زمستان امسال را نداشت. لذا  این اتفاقات و سایر موارد بیانگر عدم رشد درک خطر برخی از مردم و بی توجهی به بسیاری از نکات است و فکر می‌کنیم همیشه باید طلبکار باشیم.

فرمانده راهور ناجا ضمن درخواست از مجموعه‌های مردم نهاد برای کمک به سازمان‌های دولتی جهت پشت سر گذاشتن این دوره گذار اعلام کرد: امسال با کاهش ۴ درصدی تلفات رانندگی، علی‌رغم افزایش ۵ درصدی میزان تردد و موفق به کاهش تلفات رانندگی در ششمین سال پیاپی شده‌ایم. 

نظر شما