شناسهٔ خبر: 35795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری همایش آشنایی با حقوق مهندسی و اهمیت گزارش‌نویسی در کرمان جنوبی

مهندسی ساختمان نظام‌مهندسی جنوب استان کرمان، همایش آشنایی با حقوق مهندسی و اهمیت گزارش‌نویسی را با حضور و سخنرانی یک کارشناس و پژوهشگر مسائل حقوق مهندسی وزارت راه و شهرسازی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، این همایش با توجه به عدم آشنایی مناسب مهندسین شاغل در حوزه ساختمان با حقوق خود و مشکلات حقوقی و قضایی که در اثر این مسئله در حین کار متوجه مهندسین شده و نیز آشنایی بیشتر آن‌ها با نحوه ارائه خدمات مهندسی و نظارت بر حسن انجام کار ساختمان‌ها و نحوه گزارش‌نویسی و نامه‌نگاری صحیح در این حوزه برگزار شد.

محورهای همایش را مباحث حقوقی - مهندسین ناظر، شرح وظایف و تعهدات - گزارش‌نویسی و مکاتبات اداری-گردشکار نظارت و مستندسازی - توصیه‌های شورای انتظامی شامل شد.

مهندس محمدیان به تشریح مباحث حقوقی در حرفه مهندسی پرداخت و نقش گزارش‌نویسی‌های نظارتی را بسیار مهم توصیف کرد.

وی با ذکر نمونه‌هایی از شیوه‌های رایج گزارش‌نویسی به بیان اشکالات آن‌ها پرداخت و افزود: نظارت جدا از اهمیت ذاتی خود در کنترل کیفیت ساختمان‌ها، عملاً یک حرفه پرمخاطره است؛ بنابراین ناظر علاوه بر مسائل تخصصی ساختمان باید مسائل حقوقی مربوطه و شیوه گزارش‌نویسی را نیز آموخته باشد.

در ادامه درباره رعایت مسائل فنی، ایمنی و حقوقی در گزارش‌های نظارت نیز سخن گفت.

در این همایش یک‌روزه که با حضور جمع زیادی از مهندسان اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

نظر شما