شناسهٔ خبر: 36002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

تصویب طرح‌های توسعه و عمران پنج شهر هرمزگان در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان از تصویب طرح توسعه و عمران شهرهای رویدر، سرگزاحمدی، بیکاه، تخت و قلعه قاضی در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: این طرح‌ها پس از تأیید در کارگروه‌های تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی و نیز تصویب آن‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در محل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و با اصلاحات به تصویب رسیدند.

گورانی عنوان کرد: موضوع و مسائل شهرسازی همواره از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی به شمار می‌رود؛ به عبارت دیگر شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی‌اند که در این فضاها تعارض میان انسان و محیط به حد اعلای خود می‌رسد. در این میان هدف شهرسازی و طرح‌های آن ایجاد رابطه‌ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوع (انسان ساخت) آن‌ها است. بر همین اساس که نظم‌بخشی به ساخت‌وسازهای شهری از طریق ایجاد سازوکارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی می‌تواند مهم‌ترین هدف شهرسازی و طرح‌های تفصیلی و راهبردی تلقی شود.

وی در ادامه گفت: سعی شده در تهیه این طرح‌ها چند قدم اساسی از جمله تدقیق ساخت‌وسازهای وضع موجود و بروز رسانی آن و ضابطه‌مند کردن کلیه ساخت‌وسازها و فعالیت‌های کالبدی بر اساس استانداردهای موجود برداریم.

نظر شما