شناسهٔ خبر: 36012 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن:

راه‌آهن خواف- هرات به پیشرفت ۷۵ درصدی رسید/ حضور در پروژه‌های راهسازی افغانستان

ریل گذاری مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) گفت: حجم پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه راهسازی، ریلی و نگهداری خطوط به بیش از ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیروس جعفری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های این شرکت در حوزه های معدنی، راهسازی، خط آهن و حمل ونقل ریلی متمرکز شده است، افزود: شرکت بالاست با ۴۳۰ واگن باری بخش زیادی از مواد معدنی کشور را در مناطق مختلف جابجا می کند.

وی اظهارداشت: این شرکت کار خود را ۱۰۰ سال پیش با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تولید سنگ‌های بالاست خطوط ریلی با ۷ معدن آغاز کرد، اما هم اکنون تعداد معادن تولید این سنگ در کشورمان به ۱۱ معدن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این شرکت در انجام پروژه های راهسازی در سه کشور منطقه برنده مناقصه بین المللی شده است، گفت: از این ۳ پروژه دو پروژه در کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه و یک پروژه راهسازی درافغانستان قراردارد و منابع مالی این سه پروژه راهسازی باید توسط بانک جهانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) یادآورشد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ متخصص و تکنسین در این شرکت مشغول کار هستند و یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با این شرکت مرتبط هستند هرچند که این شرکت بابت انجام فعالیت های راهسازی، ساختمانی و ریلی مطالبات زیادی را کارفرمایان خود دارد.

جعفری افزود: شرکت بالاست از راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال بابت انجام پروژه های ریلی طلبکار است و ۴ خطه کردن مسیر ریلی تهران - کرج برای توسعه قطارهای حومه‌ای یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای این شرکت است.

وی با اشاره به سایر پروژه های مهم در دست اجرای این شرکت، گفت: پروژه احداث خط آهن ایران - افغانستان بین خواف تا هرات با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ریل گذاری خط آهن میانه - تبریز، احداث آزادراه کمربندی ایلخچی دراستان آذربایجان شرقی و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه یاسوج از دیگر پروژه های در دست اجرای شرکت بالاست در کشور است.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) با بیان این که این شرکت در پنج وجه کاملا مجزا فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت همزمان نگهداری، بهسازی و بازسازی بیش از ۸۵۰ کیلومتر از خطوط ریلی را در سراسر کشور بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۱ هزار کیلومتر افزایش یافته و در افق ۱۴۰۴ قرار است طول شبکه ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر برسد لذا دولت تدبیر و امید در تلاش است با افزایش طول مسیرهای ریلی کشور ۳۰ درصد جابجایی بار در کشور توسط خطوط ریلی انجام شود.

نظر شما