شناسهٔ خبر: 36116 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری مطرح کرد:

آسفالت ماستیک سنگدانه‌ای؛ افزایش دوام و ایمنی راه‌ها

آسفالت مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری در سمینار تخصصی آسفالت ماستیک سنگ‌دانه‌ای گفت: نگهداری و بهسازی جاده‌ها به روش‌های قبلی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست و جهت افزایش كيفيت ودوام وعمرآسفالت وايمني راه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های این بخش باید از علوم و روش‌های جدید بهره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سمینار تخصصی آسفالت ماستیک سنگ‌دانه‌ای با حضور  معاونین و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و ادارات راه و شهرسازی و اساتید دانشگاه های داخلی و خارجی در تهران برگزار شد.

حيدر مطاعی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در آیین افتتاحیه اين دوره تخصصي بر اهمیت به‌کارگیری روش‌ها و علومنوین در نگهداری راه‌ها تأکید کرد و گفت: نگهداری و بهسازی جاده‌ها به روش‌های قبلی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست و جهت افزایش كيفيت ودوام وعمرآسفالت و ايمنی راه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های این بخش باید از علوم و روش‌های جدید بهره گرفت.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری تصریح کرد: استفاده از دانش روز و بهره گيری از مشاوران داخلی نیز می‌تواند به بهبود شرایط عمومی راه‌های کشور و  بودجه صرف شده در این زمینه کمک شایانی باشد. 

وی افزود: برای دستیابی به علوم و فنون جدید در امور نگهداری راه‌ها باید سلسله دوره‌های آموزشی همچنان ادامه داشته و در این دوره‌ها با دراختيارقراردادن اطلاعات مناسب به دست‌اندرکاران وكارشناسان این حوزه قرارداد. 

این گزارش حاكی است، فرهاد مهر یاری معاون اداره كل ايمنی و حريم راه‌ها نیز به نمايندگی از دبيرخانه مجمع جهانی راه (پيارك) در خصوص مباحث این دوره آموزشی توضیحاتی بيان كرد و افزود: در این سلسله نشست‌های تخصصی – آموزشی که با نظارت دبیرخانه مجمع جهانی راه (پيارك) و همکاری دفتر نگهداری راه‌ها برگزار می‌شود، موضوع آسفالت با استخوان‌بندی موردبحث و بررسی قرار میگيرد. 

نظر شما