شناسهٔ خبر: 36299 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

خدمتگزار گفت:

اجرای طرح گردشگری دریایی در بندر امیرآباد با بزرگترین تیم همیارناجی

علی خدمتگذار مدیر‌ بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی‌امیرآباد، از تشکیل تیم‌های ساحلی و دریایی به منظور نظارت بر فعالیت گردشگری دریایی خبرداد و گفت: اجرای طرح گردشگری دریایی در بندر امیرآباد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

علی خدمتگزار مدیر‌ بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی‌امیرآباد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: به منظور داشتن آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی، طرح گردشگری دریایی شامل تدابیر پیش‌بینی شده جهت ارتقای ایمنی دریایی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و به مدت ۲۰ روزادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های دریایی و استفاده از پلاژهای مستقر در محدوده تحت پوشش بندر امیرآباد ضرورت اجرای هرچه کامل‌تر این طرح را می‌طلبید، تصریح‌کرد: ما برای اینکه آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی داشته باشیم هفته آخر اسفند در نشستی مشترک با ارگان‌هایی که تجهیزات و امکانات لازم برای امداد و نجات دریایی را دارند برنامه ریزی داشتیم.

خدمتگزار ادامه داد: درحال حاضر تیم همیار ناجی را ساماندهی کرده‌ایم و امکاناتی از قبیل جلیقه نجات و دستگاه واکی تاکی برای ارتباط در اختیار این تیم قرارداده ایم. ضمن اینکه قایق‌های نجات ما و شناورهایی که موجود است در طول اجرای این طرح آمادهٔ امداد رسانی است.

به گفتهٔ خدمتگزار بندرامیرآباد برای نوروز امسال با تیمی آماده برای استقبال از مسافران نوروزی در خدمت گردشگران دریایی است و تشکیل تیم‌های ساحلی و دریایی به منظور نظارت بر فعالیت گردشگری دریایی در همین راستا تعبیه شده است.

وی تشکیل تیم‌های همیار ناجی را یکی از کارهای شاخص در بندر دانست و گفت: توانستیم با در اختیار گذاشتن امکانات، تعدادی از تعاونی‌هایی که دارای واحدهای سواری هستند را به مشارکت داوطلبانه در این طرح دعوت کنیم. اکنون در سواحلی که تحت اختیار بندر امیراباد هست این تعاونی‌ها به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات به سانحه دیدگان می پردازند.

مدیر‌ بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی‌ امیرآبادبا بیان اینکه امسال هیئت‌های خارجی زیادی از بندر امیرآباد دیدار داشتند، در پاسخ به این سؤال که کدام یک از این دیدارها به سرمایه‌گذاری منجر شد، گفت: بندر امیراباد نگین طلایی دریای خزر است. ما به عنوان سومین بندر مهم کشور دارای سه شاخص مهم هستیم که ما را از بنادر شمالی متمایز می‌کند. اسکله رو رو یکی از شاخص‌های مهم بندر امیرآباد است که با حضور پیمانکار فعال به رشد فیزیکی ۵۰ درصدی رسیده است و امیدواریم تا اواخر خردادماه سال ۹۶ به بهره برداری برسد و کشتی‌هایی که حامل واگن هستند به طور مستقیم در اسکله پهلوگیری و عملیات تخلیه و بارگیری به صورت مستقیم با اتصال به ریل انجام شود.

وی دومین شاخص بندر امیرآباد را اتصال به خط راه آهن سراسری دانست و گفت: امیرآباد تنها بندر نسل سومی است و به جهت صنایع تولیدی و کارخانجاتی  که در این بندر وجود دارد اهمیت بسیار زیادی دارد. نمونه آن کارخانه تولید کاغذ a۴  است که در بهمن امسال به بهره برداری رسید. هم چنین وجود پس کرانه ۱۶۰۰ هکتاری که باقی بنادر شمالی از داشتن آن محروم هستند باعث اشتیاق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این بندر شده است.

مدیر‌ بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی‌امیرآباد دراین باره گفت: در این میان موفق شدیم تا با یک سرمایه گذار از کشور قزاقستان که دارای ۱۲ هزار واگن است، تفاهم نامه ای را منعقد نماییم که با در اختیار قراردادن ۱۲ هکتار زمین این سرمایه گذار با واگن هایی که در اختیار دارد پس از راه اندازی اسکله رورو غلات را از طریق واگن به کشورهای خلیج فارس ترانزیت کند.

نظر شما