شناسهٔ خبر: 36382 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم زاده خبر داد:

افزایش خدمات مسافری در فرودگاه مشهد با افزایش دوبرابری کانترپرواز

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مشهد گفت: نوروز امسال سطح خدمات مسافری فرودگاه را افزایش می‌دهیم تا برای مسافران و زائران، سفر خوب و خاطره‌انگیزی رقم خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مشهددرباره مهمترین برنامه‌‌های نوروزی فرودگاه بین‌المللی مشهد توضیح داد: طی دو سال گذشته اقدامات خوب و توسعه‌ای گسترده‌ای در فرودگاه مشهد صورت گرفت و اکنون زیرساخت‌های مناسبی برای استقبال از نوروز فراهم شده است.

وی ادامه داد: امسال فضای ورود و خروج مسافری فرودگاه را به گونه‌‌یی متفاوت طراحی کردیم تا سطح خدمات مسافری را افزایش دهیم و مسافران سفر خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشند. در این ایام افزایش پرواز صورت گرفته و همواره تلاش کردیم در ساعات پیک، ترافیک را روانسازی کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که «مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۵ چیست؟» گفت: تلاش کردیم ۱۴ کانتر پرواز این فرودگاه را به ۳۰ کانتر افزایش دهیم، نصب ۲ دستگاه واک‌وی در ترمینال، نصب ۴ دستگاه تسمه نقاله در سالن ورودی، افزودن ۴هزار مترمربع به فضای ترمینالی و افزایش گیت‌های خروج از ۶ به ۱۴ دستگاه از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته صورت گرفت تا فرودگاه مشهد در خور شان زائران امام رضا(ع) شود.

وی درباره مهمترین برنامه‌های فرودگاهی خود در سال ۹۶ عنوان کرد: در سال جدید توسعه ترمینال‌های داخلی و خارجی فرودگاه را انجام خواهیم داد. باید جهت باند فرودگاه را تغییر دهیم و برای احداث باند سوم اقدام کنیم.

قاسم‌زاده نیاز اساسی فرودگاه بین‌المللی مشهد را متوجه توسعه عوامل پروازی و ترمینالی این فرودگاه دانست.

گفتنی است؛ فرودگاه مشهد در سال ۱۳۳۰ در محل زائرسرای فعلی احداث شد. نخستین باند این فرودگاه در طرح توسعه آن به صورت تاکسی‌وی الحاقی پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند ۱۳ و ادامه آن به صورت تاکسی‌وی تا پارکینگ نیروی هوایی بهسازی شد. در سال ۱۳۴۶ باند جدید فرودگاه مشهد از نوع بتن ساخته شد و مورد بهره‌برداری پایگاه پدافند نیروی هوایی قرار گرفت. در این مدت روزانه یک پرواز از نوع DC۳ در مسیر تهران – مشهد و پروازهای آموزشی و ایرتاکسی علاوه بر پروازهای نظامی بر روی این باند برقرار می‌شد که با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC۸ و متعاقباً بوئینگ ۷۲۷، ۷۳۷، ۷۰۷ و ایرباس در سال ۱۳۵۷ پارکینگ، ترمینال جدید، برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های جانبی فرودگاه جدید به صورت ناقص مورد بهره‌برداری قرارگرفت اما به‌علت انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد از انقلاب اسلامی ادامه یافت.

در حال حاضر در فرودگاه بین‌المللی مشهد به طور میانگین روزانه ۲۷۰ پرواز نشست و برخاست دارند.

نظر شما