شناسهٔ خبر: 36754 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور/ وزش باد شدید در البرز مرکزی و شرقی

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارندگی برای بیشتر مناطق کشور، گفت: تهران بارش پراکنده را خواهد داشت و وزش باد در بعدازظهر، بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و گاهی هم با وزش باد شدید، خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

رفیعی گفت: در مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های‌شمالی و جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور، و با شدت کمتر در برخی از مناطق شمال‌شرق، شرق و نواحی مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده که از بعدازظهر در غرب کشور بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بیشترین بارش‌ها را برای استان‌های لرستان، نیمه‌جنوبی همدان، مرکزی، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال‌شرق خوزستان و ارتفاعات البرز در شمال قزوین، البرز و تهران خواهیم داشت. فردا فعالیت سامانه بارشی در دامنه های زاگرس و نواحی مرکزی کشور، تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها، فردا در استان لرستان، نیمه‌شرقی ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، نیمه‌غربی اصفهان، غرب سمنان، جنوب‌غرب تهران، شمال آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، گیلان از شدت بیشتری برخوردار است.

رفیعی گفت: از روز شنبه، سامانه بارشی در نیمه‌شمالی کشور، فعال شده. همچنین از امروز تا روز دوشنبه، با توجه به وجود توده هوای سرد، ضمن کاهش دما در نیمه‌شمالی، بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع شمال‌غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود که می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در برخی از ساعات، وزش باد شدید در نیمه‌شرقی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، پیش‌بینی شده است. دریای‌خزر هم طی سه روز آینده و خلیج‌فارس برای روز دوشنبه، مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: تهران امروز بارش پراکنده را خواهد داشت و وزش باد در بعدازظهر، بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و گاهی هم با وزش باد شدید، خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای پایتخت به ۲۱+ و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز ۱۲+ پیش بینی شده است. همچنین، سردترین مرکز استان کشور، اردبیل با ۲_ و گرم ترین مرکز استان، بندرعباس با دمای ۳۲+ گزارش شده است. /

نظر شما