شناسهٔ خبر: 36763 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

روسیه: برای فروش ۱۲هواپیمای مسافربری به ایران توافق معین شده است

سوخو 'الکساندر نوواک' وزیر انرژی روسیه گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای ۱۲ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت با طرف های ایرانی توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل ۳۰ هواپیما را بررسی می کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور با اعلام اینکه روابط تهران و مسکو با سرعت و آهنگ خوبی درحال گسترش است، اظهار کرد: سال ۲۰۱۶ حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور نسبت به سال پیش از آن ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی روز شنبه در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، ادامه داد: تحرک کلیدی در روابط دو کشور در نوامبر سال ۲۰۱۵ (آذرماه ۹۴) با سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران آغاز شد و اوضاع مناسبات تغییر اساسی پیدا کرد.

نوواک همچنین گفت: سال گذشته رشد خوبی در بخش حجم مبادلات بازرگانی و اقتصادی داشتیم و با اطمینان شاخص های بهتری هم پیش رو خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: ماه ژانویه سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۶ هم حجم مبادلات بازرگانی ۹۸ درصد رشد نشان داد.

وی همچنین اظهار کرد: در مورد امکان فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰هم باید بگویم که ایرانی ها امکان خرید آن را از روسیه بررسی می کنند و در حال مذاکره با طرف های ایرانی در این زمینه هستیم.

وی گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای ۱۲ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل ۳۰ هواپیما را بررسی می کنیم، اما این آغاز کار است و ایرانی ها به امکان خرید یکصد فروند از این هواپیماها علاقمند هستند.

سوپر جت ۱۰۰، نخستین هواپیمای صد نفره دنیا است که «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن ایرباس ندارد و سطوح فرامین هواپیما با فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف ۶ پرواز در روز فعالیت کند.

نظر شما