شناسهٔ خبر: 36872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خبر داد:

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان/ بهسازی و احداث ۶۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی جدید

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر راه در قالب ۱۰پروژه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد.

شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۰پروژه احداث و بهسازی بزرگراه و راه اصلی در استان کردستان مصوب و اجرایی شده است.

ملکی افزود: تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده و اعتبار مصوب استانی آنها ۳۷۷.۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان  گفت: ازجمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان-سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر است که تکمیل شده است. همچنین در این راستا طرح‌های احداث راه اصلی سنندج-مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی دو کیلومتر از راه اصلی بیجار-دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه-سریش‌آباد-بیجار، بهسازی محور زنجان-بیجار-تکاب و بهسازی راه اصلی قروه-سنقر انجام شده است.

وی افزود: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز-مریوان-سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.

ملکی عنوان کرد: احداث راه اصلی بانه-سوته به پیشرفت ۳۰درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران-سنقر ۴۰ درصد پیشرفت کرده است.

نظر شما