شناسهٔ خبر: 36925 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رئیسه مجلس:

قطار حومه ای تهران- گرمسار با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود

روحانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قطار حومه ای تهران- گرمسار صبح پنجشنبه -فردا- با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و سایر مسوولان آغاز بکار خواهد کرد.

غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه و نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: قطار حومه ای تهران- گرمسار یکی از مهمترین و استراتژیک ترین پروژه های توسعه ای راههای مواصلاتی شرق محسوب می شود که با هدف کاهش ترافیک جاده ها، اتصال شهرهای اقماری به پایتخت و سهولت تردد جمعیت ساکن شهرهای اقماری به تهران بزرگ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و ایجاد سامانه حمل و نقل سریع ارزان و ایمن طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تاکید بر نقش مهم و انکارناپذیر ارتباطات جاده ای بعنوان یک امر زیربنایی در فراهم نمودن بستر توسعه پایدار، افتتاح پروژه مذکور را نوید بخش افزایش سرعت و رشد توسعه منطقه گرمسار دانست و یادآور شد: منطقه گرمسار بعنوان یک حوزه کمکی و امدادی در جوار پایتخت می تواند در بسیاری از مواقع بحرانی و خاص، محسوب شود و با افتتاح این خط مترو، گرمسار می‌تواند به شهری معین برای سرریز جمعیت پایتخت تبدیل شود.

کاتب در ادامه افزود: منطقه گرمسار بعنوان یک نقطه استراتژیک از منظر موقعیت جغرافیایی و همجواری با چندین استان مهم ، مطرح است ؛ به همین سبب می بایست توسعه زیرساخت ها در این منطقه را بعنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگریست نه یک هزینه عمرانی.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شوای اسلامی همچنین با اشاره به وجود مراکز علمی و دانشگاه های متعدد و کارخانجات و صنایع گوناگون در این منطقه، یکی از اهداف مهم این طرح را ایجاد تسهیل رفت و آمد برای دانشجویان و اساتید و متخصصان و کارگران دانست.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در ادامه اظهار داشت: طول مسیر خط آهن پروژه راه آهن حومه ای تهران- ورامین- پیشوا- گرمسار ، ۱۱۴ کیلومتر به صورت دو خطه و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می باشد و برای این مسیر ۶ ایستگاه پیش بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با افتتاح این خط ریلی، مسافت گرمسار به تهران به کمتر از ۴۵ دقیقه کاهش‌یافته و سرعت جابه جایی مسافران به شهر تهران افزایش خواهد یافت.

کاتب همچنین در خصوص اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور بیان داشت: از آغاز این پروژه در سال ۸۹ تا تکمیل و افتتاح آن، بالغ بر سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و تمامی بخش های طراحی، زیرساختی، عمرانی و فنی این پروژه به دست توانمند متخصصان داخلی و دانش فنی ایرانی انجام شده است.

عضو هیات رئیسه با اشاره به اینکه این خط ریلی به شبکه متروی تهران متصل می‌شود عنوان کرد: انتهای این خط ریلی، ایستگاه جوانمرد قصاب متروی تهران بوده و مسافران ازآن‌پس نیز می‌توانند با متروی شهری تهران به مقصد دلخواه خود در پایتخت سفر کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس یادآور شد: پیش بینی های انجام شده مبنی بر این است که با راه اندازی پروژه مذکور حداقل ۵۰% حجم مسافران بین جاده ای در آغاز، از این سامانه حمل و نقلی استفاده نمایند و امید است در آینده به تدریج این میزان افزایش قابل توجهی پیدا کند؛ به همین جهت، زمان بندی های انجام شده در ابتدای حرکت قطارها در ساعت های پیک صبح از گرمسار به تهران و در ساعت های پیک عصر هم از تهران به گرمسار به صورت بیست دقیقه یکبار و در سایر ساعات روز نیز هر یک ساعت از هر دو طرف حرکت می کند.

نظر شما