شناسهٔ خبر: 36953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاتب در مراسم افتتاح قطار حومه‌ای تهران-گرمسار اعلام کرد:

پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار با همت دولت تدبیر به پایان رسید/ حرکت به سمت حمل و نقل ریلی، راه اصلی جلوگیری از تلفات جاده‌ای

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کلنگ احداث پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ ورامین ـ گرمسار در مرداد سال ۸۶ به زمین زده شد و تا پایان دوره دولت دهم در شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، در حالی که امروز پس از سه سال از گذشت دوره فعالیت دولت یازدهم شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم افتتاح خط سوم پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار با تأکید براینکه این پروژه عظیم قطعا با کمک تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم به اتمام رسیده است گفت: قطعا جناب آقای آخوندی فردی آشنا و دلسوز به مسائل خاص و شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران است که به کمک تلاش‌های بی‌دریغ ایشان شاهد تسریع در روند پروژه و تکمیل آن بودیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بحث ریلی یکی از اولویت‌های اصلی مجلس به شمار می‌رود گفت: جلوگیری از بروز حوادث تلح تلفات سوانح جاده‌ای در سال ۹۵ جز با توسعه بخش ریلی امکان پذیر نخواهد بود، ما باید با حرکت به سوی این بخش، شرایط ایجاد سفری ایمن و همراه با آرامش خاطر را برای مردم فراهم کنیم.

کاتب ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه تاسیس شرکت جدیدی به نام شرکت قطارهای شهری دیده شده و اعتبارات آن نیز قابل پیش بینی است که یکی از وظایف این شرکت انتقال خطوط مترو به شهرهای حومه ای مانند پاکدشت، ورامین، شریف‌آباد و ایوان‌کی است.

وی افزود: افتتاح متروی تهران- ایوان‌کی می‌تواند ظرفیت عظیمی را به بخش حمل و نقل غرب استان سمنان بیافزاید تا شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری، مراودات تجاری، سرریز جمعیتی مردم تهران، تبادل استاد و دانشجو و ... بین استان‌های تهران و سمنان باشیم که این امر در زمره مطالبات مردم آردان، گرمسار و استان سمنان است.

عضو خانه ملت همچنین درباره طرح‌های افتتاح شده در روز پنج‌شنبه با حضور هیئت دولت در گرمسار نیز، گفت: امروز خوشبختانه شاهد افتتاح طرح قطار محلی تهران-ورامین-گرمسار بودیم که امید است مراحل مطالعات فاز چهارم خط قطار بومی تهران-گرمسار نیز هرچه سریعتر اجرایی شود.

کاتب با بیان اینکه طول مسیر ریلی این پروژه ۱۱۴ کیلومتر است که برای اجرای آن مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان توسط دولت صرف شده است، گفت: کلنگ احداث پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ ورامین ـ گرمسار در مرداد سال ۸۶ به زمین زده شد و تا پایان دوره دولت دهم در شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ادامه با مصوبه هیئت وزیران به شرکت مترو تهران واگذار شد حال آنکه ابتدای سال ۹۴ شرکت راه‌آهن بار دیگر این پروژه را از مترو تحویل گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم گرمسار از وزارت راه و شهرسازی تصویب اجرای راه آهن بادرود –کاشان-گرمسار است که می تواند ظرفیت های حمل و نقل و همچنین گردشگری را در گرمسار و همچنین استان های شمالی و مرکزی کشور را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تسریع در اجرایی پروژه راه ارتباطی گرمسار -سیمین دشت، تعریض محور چنداب ایوانکی به گرمسار، اصلاح و رفع مسیر حادثه خیز سردره گرمسار از دیگر درخواست‌های مردم گرمسار از مسئولان دولتی محسوب می‌شود./

نظر شما