شناسهٔ خبر: 36956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دکتر روحانی در زمان افتتاح پروژه‌های عمرانی استان سمنان مطرح کرد:

قطار حومه‌ای راه تنفس و نجاتی برای کلان‌شهرهاست/ ریل‌گذاری روزانه ۵ کیلومتر خط‌آهن در کشور افتخارآمیز است/ شاهد تحولات عظیمی در حوزه راه وشهرسازی طی دولت یازدهم بوده‌ایم

کنفرانس دکتر روحانی با تأکید براینکه ریل‌گذاری ۵ کیلومتر خط‌آهن به طور روزانه در کشور آمار بسیار افتخارآمیزی است گفت: نخستین بار است که کشور به قدرتی رسیده است که هر روز می‌تواند ۵ کیلومتر ریل‌گذاری کند، قطعا این تأمل می‌تواند برای اقتصاد، زیربنا وزیرساخت‌ها و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی طی سفر خود به سمنان در زمان افتتاح پروژه‌های عمرانی این استان از طریق ویدئو کنفرانس با تأکید براینکه طرح قطارهای حومه‌ای با هدف رفاه حال مردم، نجات کلان‌شهرها و ایجاد الگوی سکونت‌گزینی جدید در کشور راه‌اندازی شده است گفت: من از وزارت راه و شهرسازی قدردانی می‌کنم، چرا که اقدامات بسیار بزرگی را در این سه سال و نیم در حوزه حمل و نقل کشور به انجام رساندند.

دکتر روحانی در ادامه افزود: شهری مانند تهران دیگر استعداد خود برای افزایش ساختمان را از دست داده است، این درحالی است که در اطراف تهران شهرهایی وجود دارد که اگر قطار حومه‌ای آن فعال شود مردم می‌توانند به راحتی (در زمانی کمتر از یک ساعت) از محل سکونت خود به تهران رفته و در زمان غروب طی همان زمان به خانه خود بازگردند.

وی تأکید کرد: در زمان فعلی اگر کسی قصد عزیمت از شرق به غرب تهران را داشته باشد باید بیش از این مدت زمان را صرف کند تا مسیر را طی کند، بنابراین قطار حومه‌ای برای شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها یک راه تنفس و راه نجات به شمار می‌رود و از سوی دیگر برای مردم نیز وسیله رفاه خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به این نکته که خط سوم قطار حومه‌ای گرمسار- تهران می‌تواند برای مردم ساکن در مبدا، مقصد و مسیر این قطار بسیار حائز اهمیت باشد گفت: این قطار می‌تواند ساکنان شهرستان گرمسار را با فاصله زمانی کوتاه به تهران و همچنین آن‌ها را در مدتی کوتاه به خانه بازگرداند.

وی همچنین تأکید کرد: در بخش وزارت راه در زمینه راهسازی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین بنادر و نوسازی ناوگان هوایی و ریلی نیز شاهد تحول بزرگی بودیم که در این مدت به وقوع پیوست.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که ریل‌گذاری ۵ کیلومتر خط آهن به طور روزانه در کشور آمار بسیار افتخارآمیز و بی‌سابقه‌ای در کشور به شمار می‌رود گفت: نخستین بار بوده که کشور به قدرتی رسیده است که هر روز می‌تواند ۵ کیلومتر ریل گذاری کند، قطعا این تأمل می‌تواند برای اقتصاد، زیربنا وزیرساخت‌ها و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من از وزارت راه وشهرسازی به خاطر تمام تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در طول این مدت در دولت یازدهم انجام داده است تشکر می‌کنم.

نظر شما