شناسهٔ خبر: 36967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تبریز - مرند- بازرگان/ تلاش برای بهره‌برداری در نیمه اول سال ۹۷

افتتاح صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ملی و استانی و همچنین نمایندگان مجلس عملیات اجرایی قطعه یک آزاداره تبریز- مرند- بازرگان (تبریز- مرند) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در مراسم عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تبریز- مرند - بازرگان اظهار امیدواری کرد تا این قطعه در نیمه نخست سال ۹۷ به اتمام برسد.

میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مشخصات این پروژه را تشریح کرد و گفت: آزادراه تبریز - مرند بخشی از آزادراه تهران-بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و به منظور افزایش ظرفیت یکی از محورهای پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی منطقه احداث می‌شود.

وی افزود: بخشی از این مسیر که کوتاهترین مسیر اتصال پایخت به مرز بازرگان است از تهران تا تبریز احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

به گفته وی از مجموعه طول آزاداره تبریز مرند هم اکنون ۱۳ کیلومتر آن در قالب کنارگذر غربی تبریز و به صورت ۶ خط عبور احداث شده و در حال بهره برداری است.

میرشفیع مشخصات پروژه را تشریح کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری آبادراهان پارس سرمایه‌گذاری این پروژه را پذیرفته است و این پروژه با ۹۳۶ میلیارد تومان به طول ۶۳ کیلومتر و عرض ۳۴/۷ متر در حال ساخت است. همچنین ۴ دستگاه تونل به طول ۴۷۰۰ متر از مشخصات دیگر این پروژه است.

وی سهم دولت را در اجرای این پروژه ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی امیدوار است تا این پروژه در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

میرشفیع همچنین بهره‌برداری از کل پروژه را ۳ سال و نیم عنوان کرد.

این مراسم با حضور خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها، پزشکیان و آقازاده نماینده مجلس و توحید اخلاقی مدیرکل راه وشهرسازی و اسماعیل جبار زاده استاندار آدربایجان شرقی برگزار شد.

همچنین در این عملیات اجرایی رژه تانکرهای دوجداره حمل قیر نیز در حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد./

نظر شما