شناسهٔ خبر: 36969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

اجرای عملیات آزادراه تبریز- مرند بازرگان با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی ایرانی/ بهره‌برداری از محور اصلی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب در نیمه اول ۹۷/ استفاده از تانکر حمل دو جداره قیر در آذربایجان شرقی

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی ایرانی در اجرای عملیات آزادراه تبریز - مرند - بازرگان خبر داد و گفت: اولین قطعه آزادراه تبریز- مرند - بازرگان از تبریز تا صوفیان در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه قطعات نیز به تدریج افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۸ فروردین در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزاداره تبریز – مرند – بازرگان در گفتگو با خبرنگاران در مورد علل تأخیر عملیات اجرایی قطعه فوق گفت: در سفری که رئیس جمهوری به آذربایجان داشتند قرار بود پروژه تبریزبه - مرند و بازرگان با یک سرمایه‌گذاری خارجی شروع شود که در این مورد مصوبه هیئت وزیران نیز وجود داشت اما در عمل سرمایه گذار خارجی به تعهدات خود عمل نکرد و ما مجبور شدیم مجددا درخواست جلب سرمایه گذاری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه یک کنسرسیوم از شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری در این پروژه را پذیرفت و ما امروز موفق شدیم این پروژه را به صورت جدی آغاز کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه است عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است گفت: باید مطمئن می‌شدیم کارهای تملک زمین و سایر اقدامات اجرایی به جریان افتاده است تا بعد از آن آغاز عملیات را اعلام کنیم. خوشبختانه در حال حاضر بخشی از کار انجام شده و حدود ۲ کیلومتر از عملیات زیرسازی نیز انجام گرفته است، لذا با اطمینان اعلام می‌کنیم که پروژه سرعت خوبی دارد و ان‌شاله یکی از آرزوهای اصلی مردم آذربایجان تحقق پیدا می‌کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید براینکه پروژه فوق پروژه مهمی است گفت: این پروژه محور اصلی و کریدور شرق به غرب و همچنین شمال به جنوب است، از این کریدور ما به اروپا وصل می‌شویم و از سمت شرق به ترکمنستان و آسیای میانه می‌رویم.

وی در بیان مشخصات این پروژه افزود: قطعه یک آزادراه تبریز - مرند - بازرگان سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و آزادراهی ۶ بانده است، با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ کیلومتر طول این مسیر است سایر بخش‌ها به صورت قطعه قطعه در آینده افتتاح می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: اولویت قطعه آزادراه فوق از تبریز تا صوفیان در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه قطعات نیز به تدریج افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان یک پروژه بسیار مهم توسط صنعتگران بخش خصوصی آذربایجان آغاز و افتتاح شده است که تانکرهای دوجداره حمل قیر است.

آخوندی گفت: در ایران سالانه حدود ۵ میلیون تن قیر تولید می‌شود که ارزش آن در حدود ۴ هزار میلیارد تومان است به همین دلیل بهره‌وری از قیر در اولویت‌های ما قرار دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: زمانی که قیر در کارخانه تولید می‌شود درجه حرارت بالایی دارد و ضرورت دارد  با همان درجه حرارت به عنوان آسفالت استفاده شود زمانی که درجه حرارت قیر پایین می‌افتد کارایی آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاری که صنعتگران آذری ما انجام داده‌اند این است که تانکرهای دو جداره‌ای را طراحی کردند که به بهره‌وری قیر می‌انجامد.

وی افزود: در حال حاضر صد تانکر دو جداره حمل قیر در آذربایجان شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسای  افزود: کار تانکرهای دوجداره این است که درجه حرارت قیر را درون تانکر حفظ می‌کنند، با این کار نرخ بهره‌وری و عمر مفید آسفالتی که اجرا می‌شود به شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده از تانکرهای دوجداره حمل قیر یکی از کارهای بسیار مهم و ماندگاریست که توسط هموطنان آذری امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

نظر شما