شناسهٔ خبر: 36977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد/ شروع عملیات اجرایی ایستگاه‌های بستان‌آباد- تیکمه‌داش- ترکمنچای

عباس آخوندی عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و همچنین عملیات اجرایی ایستگاه‌های بستان‌آباد-تیکمه‌داش- ترکمانچای امروز (جمعه) در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز (۱۸ فروردین) در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و همچنین عملیات اجرایی ایستگاه‌های بستان‌آباد-تیکمه‌داش-ترکمانچای آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در آغاز این مراسم ضمن تشکر از نمایندگان مجلس استاندار و مسئولان اجرایی استان آذربایجان شرقی گفت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن میانه-تبریز در حال انجام است که خوشبختانه ۲۰ کیلومتر از کل مسیر انجام شده است و ما امروز رسما عملیات باقیمانده این مسیر را شروع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم برای هفته دولت راه‌آهن را در بستان‌آباد داشته باشیم.

همچنین ذاکری معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: انجام عملیات ریل‌گذاری میانه تا بستان‌آباد که مقدمات آن از دو ماه قبل شروع شد امروز (۱۸ فروردین ماه) رسما آغاز می‌شود. اما عملا همکاران ما در شرکت ساخت و توسعه، پیمانکاران و شرکت مشاور در طول ۲ ماه گذشته مقدمات کار را فراهم کردند.

ذاکری افزود: نزدیک به ۱۰ کیلومتر ادوات ریل و تراورز رسیده و ریل‌گذاری آغاز شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت: پیش‌بینی کردیم که به روش دستی روزانه نزدیک به یک هزار متر پیشروی داشته باشیم. 

وی با توجه به این که طول کل مسیر ۱۰۶ کیلومتر است، اظهار امیدواری کرد تا ظرف ۴ ماه نخست سال جاری ریل‌گذاری این قطعه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه قطعه ۶ این مسیر در حال ساخت است گفت: قطعه ۶ تنها قطعه باقیمانده از این محور است که طول آن ۲۶ کیلومتر است و در ابتدای بستان‌آباد قرار دارد. در حال حاضر پیمانکار در این قطعه مستقر است و عملیات در حال انجام است که امیدواریم این قطعه نیز تا پایان هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

ذاکری گفت: بهره‌برداری از این قطعه با شرکت راه‌آهن هماهنگ شده و بلیت‌های راه‌آهن تهران به تبریز فروخته خواهد شد. پیش‌بینی شده که ما در ایستگاه راه‌آهن تبریز اتوبوس‌هایی را فراهم کنیم تا مسافران را به بستان‌آباد منتقل کرده و مسافران با ریل از میانه به تهران حرکت کنند که این امر در مسیر بالعکس نیز اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول ادامه داد: فاز دوم این پروژه از بستان‌آباد تا ائل‌گلی است و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که فاز دوم در بهار ۹۷  به بهره‌برداری برسد. همچنین تا پایان شهریور ماه سال جاری ۷ کیلومتر از محور باقیمانده هم ریل گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد دو قطعه باقیمانده در طول این مسیر ابنیه مهمی دارد که گلوگاه ما همان ابنیه است و امیدواریم در فصل کاری پیش رو بتوانیم بخش مهمی از کا را به سرانجام برسانیم.

وی مشکلات عمده در انجام کار در گلوگاه فوق را سردی هوا اعلام کرد و گفت: ویژگی فوق این است که زمان سیر قاطرهای مسافری بین ۴ تا ۴.۵ ساعت کوتاه خواهد شد. همچنین برای قطارهای باری ۵.۵ ساعت کاهش زمان پیش‌بینی شده که این امر باعث جذب مسافر و حمل بار خواهد شد.

نظر شما