شناسهٔ خبر: 36982 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

تحقق آرزوی دیرینه مردم منطقه با افتتاح بزرگراه سراب- بستان‌آباد/ پیش‌بینی ردیف‌های اعتباری مناسب برای اجرای راه‌آهن بستان‌آباد- سراب

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: بزرگراه بستان‌آباد به سراب که جزو آرزوهای دیرینه مردم منطقه بود به طول ۴۳ کیلومتر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در مراسم افتتاح قطعه یک محور سراب- بستان آباد در جمع  خبرنگاران گفت: بسیار خوشبختم بزرگراه بستان آباد به سراب که جزو آرزوهای دیرینه مردم منطقه بود به طول ۴۳ کیلومتر افتتاح شد که ۲۱ کیلومتر آن باقیمانده است و در تلاش هستیم تا در اوایل سال ۹۷ این محور را به بهره برداری کامل برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بازدیدی که از این مسیر داشتم خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی را شاهد بودم و کار پیشرفت بالای ۵۰ درصدی داشت.

آخوندی با اشاره به اینکه طول بزرگراه سراب-بستان آباد ۶۴ کیلومتر است با توجه به اینکه محور سراب-بستان آباد ترافیک بسیار زیادی دارد و همچنین این منطقه از ظرفیت های معدنی بسیار خوبی برخوردار است، ردیف‌هایی که در بودجه برای بحث تکمیل راه آهن بستان آباد به سراب پیش بینی شده از تخصیص های مناسبی برخوردار است که مطالعاتش در دست انجام است.

وی گفت امیدواریم بتوانیم مطالعات این پروژه را هرچه سریعتر به سرانجام برسانیم و مناقصاتش را برگزار کنیم تا بتوانیم بحث راه‌آهن این منطقه را در آینده نزدیک شروع کنیم.

آخوندی گفت: مطالعات این محور در حال نهایی شدن است و در صورت نهایی شدن مناقصات برگزار می شود و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه پیرامون سراب دارای معادن بزرگی است که هم از جهت مسافر و هم از جهت بار ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صنعت ریل در این منطقه وجود دارد و یکی از اتصالات خوب ریلی به سمت تبریز می تواند ادامه همین مسیر باشد.

وی ادامه داد: خوشحالم که در محل اجدادی خود هستم و برای مردم منطقه و تمام آذربایجان آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

وی همچنین گفت: قطعه دوم سراب-اردبیل مناقصات آن برگزار شده و به محض تامین مالی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نظر شما