شناسهٔ خبر: 36984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران گفت:

آزادراه تبریز – مرند – بازرگان از اصلی‌ترین محورهای توسعه آذربایجان/ امکان بارگیری ۶ میلیون تنی در خط آهن بستان‌آباد- میانه - تبریز

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر تهران - تبریز با احداث محور ریلی جدید بستان آباد- میانه - تبریز خبر داد و گفت: این بهره برداری باعث می شود مسیر ۷۱۴ کیلومتری ریلی تهران –تبریز به ۶۰۰ کیلومتر برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل استان آذربایجان شرقی گفت: بسیار خوشبختم خدمت شما مردم عزیز آذربایجان هستم و راجع به یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ و ملی ایران صحبت می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه افتتاح‌ها و بازدیدهای دیگری را در دستور کار دارد گفت: جناب رئیس جمهور دستور داده‌اند و عزم جدی دارند که بتوانیم ۵ مرکز استان را مستقیما به شبکه ریلی وصل کنیم. اگرچه تبریز به تهران وصل شده اما به دلیل مسیر طولانی ریلی که ۷۱۴ کیلومتر از تهران به سمت تبریز بود ایجاد مسیر کوتاه‌تر بستان‌آباد – میانه – تبریز در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن امروز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی این بهره‌برداری باعث می‌شود مسیر ۷۱۴ کیلومتری ریلی تهران –تبریز به ۶۰۰ کیلومتر برسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مسیر موجب می‌شود هم مسیر کوتاه شود و هم سرعت حرکت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ارتقا یابد. به همین خاطر این پروژه ریلی، پروژه بسیار مهمی است که می‌تواند در جهت توسعه و آبادانی شهرستان‌های استان و همچنین ایران مؤثر باشد.

آخوندی گفت: ۶ میلیون تن در این مسیر امکان بارگیری وجود دارد و برآورد ما این است که باید ظرفیت حمل ونقل ریلی اضافه شود که اجرای این پروژه باعث افزایش مسافری ۹ میلیون نفر می‌شود. بنابراین این اقدام، اقدامی بسیار مهم است و خوشبختانه کارگاه‌ها فعال و سرزنده هستند.

آخوندی تصریح کرد: امیدواریم این پروژه در شهریور ماه به بهره‌برداری کامل برسد به همین دلیل برای اینکه این افتتاح مثمر ثمر باشد باید همزمان شروع عملیات ایستگاه‌های راه‌آهن تیکمه داش، ترکمانچای و بستان‌آباد را داشته باشیم که عملیات قبلا شروع شده بود و امروز به صورت نمادین شروع رسمی عملیات را اعلام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان با اجرای این پروژه از سمت بستان‌آباد برای فاز ۲ به سمت ائل‌گلی تبریز می‌رویم و امیدواریم بتوانیم آن را ظرف یک سال آینده در بهار سال ۹۷ به بهره‌برداری برسانیم. مرحله سوم هم از سمت ائل گلی تبریز به سمت ایستگاه موجود تبریز ادامه پیدا خواهد کرد که در واقع با اتمام مرحله سوم این پروژه به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

آخوندی گفت: تلاش خود را خواهیم کرد تا اتفاقات بزرگی را در خطه آذربایجان رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی بحث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان را از اصلی‌ترین محورهای توسعه آذربایجان برشمرد و گفت: مدت‌ها بود که در پی تسریع پروژه فوق بودیم اما به دلیل مشکلاتی که با سرمایه‌گذار به وجود آمد انجام پروژه متوقف شد لذا مجبور شدیم فراخوان مجدد داده و سرمایه‌گذار جدید مستقر کنیم و بعد انجام عملیات اجرایی را آغاز کردیم./

نظر شما