شناسهٔ خبر: 37012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولين سفر شهرستانی استاندار زنجان و نماينده مجلس صورت گرفت:

بازدید از پروژه‌های راهسازی شهرستان سلطانيه در استان زنجان

بازدید استاندار زنجان و نماينده شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانيه از اجرای عملیات قطعات چهار بانده كردن جاده ترانزيت زنجان – ابهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، درويش اميری استاندار زنجان پس از بازدید از پروژه چهاربانده ترانزيت زنجان – ابهر، پل روگذر راهآهن تقاطع قربلاغ و تعريض، بهسازی و احداث باند دوم محور سلطانيه – تاكستان به همراه محمد عزيزی نماينده شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانيه در مجلس شورای اسلامی، كليم اله وثوقی مديركل راه و شهرسازی استان زنجان، فرماندار سلطانيه و ديگر مسئولين استانی در قطعه يك توقف کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم سرعت دادن به پروژه‌های راه ادامه داد: امید است تا این پروژه‌ هرچه سریع‌تر پایان یابد تا از وضعیت حادثه خیزی خارج شود.

كليم اله وثوقی در اين فرصت نسبت به ارائه گزارش از اين پروژه‌ها پرداخت. وی طول قطعه اول محور سلطانيه تاكستان را ۱۰۰+۲۲ كيلومتراعلام كرد كه در اواخر سال ۹۵ پيمان سپاری شده و از پيشرفت فيزيكی ۱۰درصدی برخوردار است. وی اعتبار مور نياز جهت اتمام پروژه را ۴۴۰ ميليارد ريال اعلام کرد.

مديركل راه و شهرسازی طول محور كبودر آهنگ – قيدار را ۳۲ كيلومتر و مبلغ قرارداد را ۵۶۸ ميليارد ريال اعلام و مطالبات پيمانكار از اين پروژه را ۹۰ ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اعتبارمورد نياز جهت اتمام ۷۷۰ ميليارد ريال است.

وثوقی پيشرفت فيزيكی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام كرد. مديركل راه و شهرسازی در ادامه، طول پروژه احداث روگذر و مسير دسترسی راه‌آهن قربلاغ را ۴ كيلومتر با پيشرفت ۴۵ درصد و اعتبار مورد نياز جهت اتمام اين پروژه را ۶۰ ميليارد ريال اظهار کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون برغم کمبود اعتبارات، همه قطعات در حال اجرا بوده و با استفاده از توان پیمانکار در حال عملیات هستند.

وثوقی تاکید کرد: در صورت تخصیص و تامین به موقع اعتبار، در شش ماهه اول سال آتی تعدادی از قطعات تا سرراهی سلطانيه تکمیل خواهد شد.

در پايان استاندار زنجان با اشاره به اینکه راهسازی توسعه و آبادانی را به همراه خواهد داشت، گفت: امید است با گزارش‌های داده شده در رابطه با پروژه‌های راه، این پروژه سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم و امنیت مردم برای ما از الویت بالایی برخوردار است، افزود: باید ورودی‌های مرکز استان و شهرستان در شان مردم باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های راه به لحاظ تامین مالی تقویت شده است، تصریح کرد: امید است این پروژه‌ها با تدبیر اداره کل راه و شهرسازی به سرانجام رسد.

نظر شما