شناسهٔ خبر: 37072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سفر رئیس جمهوری به استان انجام می‌شود؛

تشریح افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح‌های زیرساختی در استان مازندران

حسن روحانی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۱۶ هزار میلیارد ریالی طرح زیر ساختی را افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدرنوروزی، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران  با اشاره به برنامه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های زیر ساختی استان مازندران افزود : ۹۸۳۰ میلیارد ریال از این طرح‌ها مربوط به بندر امیرآباد به عنوان یکی از بنادر مهم و با تجهیزات مدرن در شرق مازندران است.

وی طرح‌های آماده بهره برداری این بندر را شامل تجهیزات بارگیری و تخلیه، انبار ذخیره گندم و روغن، ۶ پست اسکله با ظرفیت حدود چهار میلیون تن، واحد تولیدی و صنعتی کاغذ تحریر و چاپ و بخشی از دیوار حفاظتی معرفی کرد.

نوروزی گفت که همچنین با حضور رئیس جمهوری اجرای طرح اتصال اسکله رو - رو بندر امیرآباد به شبکه ریلی کشور، ساخت کارخانه صنعتی ام دی اف و بخش دیگری از دیوار حفاظتی این بندر آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که در سفر رئیس جمهوری کمربندی جنوبی شهر بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان استان نیز پس از ۱۱ سال به بهره برداری می‌رسد.

وی هزینه ساخت این کمربندی را ۱۱۲۰میلیارد ریال اعلام کرد.

با بهره برداری از این طرح، بار ترافیکی شهر بابل که نابسامانی زیادی برای شهروندان به دنبال داشته کاهش خواهد یافت.

اجرای کمربندی جنوبی شهر بابل که حدود ۱۶.۲ کیلومتر طول دارد، در سال ۸۵ آغاز شد و تکمیل آن در این سال‌ها از مهم ترین دغدغه های مردم منطقه بود.

برای این کمربندی ۶ زیرگذر و سه روز گذر به طول ۱۰۰ متر ساخته شده است.

در سفر کاروان دولت تدبیر و امید در مهر ماه سال ۹۴ تکمیل این طرح در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص بودجه لازم، اواخر سال گذشته تکمیل شد.

باند دوم جاده سوادکوه - قائمشهربا اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومان

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تکمیل حدود ۴۰ کیلومتر از بزرگراه سوادکوه - قائمشهر و ۳ دهنه تونل به طول ۱۵۷۰ را از دیگر طرح های افتتاحی در سفر رئیس جمهوری به مازندران اعلام کرد.

نوروزی گفت که برای ساخت و تکمیل این طرح حدود ۲۰۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح تونل و پل ارتباطی نوشهر - چالوس با اعتبار ۹۷۰ میلیارد ریالی

نوروزی از تونل و پل ارتباطی نوشهر- چالوس با اعتبار ۹۷۰ میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از طرح‌های آماده افتتاح برای سفر دوم کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران اعلام کرد.

به گفته وی در این محور۱۳ دهنه پل و یک دهنه تونل زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

بهسازی محور بهشهر - زاغمرز در شرق مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی گفت که طرح بهسازی محور بهشهر - زاغمرز به طول ۱۵ کیلومتر همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان به بهره برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای این محور را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کمربندی ساری و فرودگاه رامسر

نوروزی گفت: همچنین بخشی از کمربندی شهر ساری مرکز استان نیز در سفر رئیس جمهوری زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد که برای این طرح نیز ۸۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی بهره برداری از مرحله اول افزایش طول باند فرودگاه رامسر در غرب مازندران را به عنوان دیگر طرح آماه افتتاح در سفر رئیس جمهوری معرفی کرد.

نوروزی گفت که برای اجرای این طرح یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

بر اساس اعلام استاندار مازندران، رئیس جمهوری در دومین سفرش به این استان ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی را افتتاح کرده یا کلنگ می زند.

نخستین سفردکتر روحانی در کسوت رئیس جمهوری به مازندران در مهرماه سال ۹۴ بود که طی آن برای اجرا یا تکمیل ۴۶ طرح عمرانی و زیرساختی استان حدود ۱۰ هزار میلیارد ریالی اعتبار مصوب شده بود.

نظر شما