شناسهٔ خبر: 37119 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در سفر به استان مازندران مطرح کرد؛

افتتاح پروژه‌های عمرانی مازندران با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیاردتومانی با حضور روحانی / اتصال یکپارچه قائم‌شهر- فیروزکوه با اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومانی

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر رییس جمهوری به مازندران به ارایه گزارشی از طرح‌های آماده افتتاح در استان پرداخت و گفت: امروز به دست مبارک رئیس‌جمهوری حاصل ۱۵۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری در استان مازندران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌روزه حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به استان مازندران به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی در استان مازندران پرداخت.

آخوندی در ابتدای گزارش با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین(ع)، گفت: امروز موفق شدیم که به دست مبارک رئیس جمهوری حاصل معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان مازندران افتتاح کنیم. از  این میان حدود ۹۸۵ میلیاردتومان برای توسعه حوضچه بندر امیرآباد و ۶ پست اسکله اختصاص دادیم و به این ترتیب در آینده نزدیک این بندر به سیستم رو - رو متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین امروز ۷۵ کیلومتر بزرگراه همراه ۴ دهانه تونل و ۴ تقاطع بین همسطح افتتاح می‌شود.

وی افزود: یکی از بحث های اصلی ما در استان بحث اتصال محور فیروزکوه به قائم شهر بود که با اجرای ۳ دهانه تونل به طول ۱۵۷۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیاردتومان توانستیم اتصال قائم شهر به فیروزکوه را به صورت یکپارچه انجام دهیم.

آخوندی همچنین از بهسازی محور بهشهر- زاغمرز در شرق مازندران خبر داد و گفت: فرودگاه رامسر نیز از دیگر پروژه‌های مهم ما در استان است. با توجه به گردشگری بودن مازندران بهبود فرودگاه رامسر در دستور کار قرار گرفت و با هزینه‌کرد ۱۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی باند فرودگاه امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و افزایش خدمات دهی به مردم مهیا می‌شود.

وی گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که مدت‌های طولانی مورد مطالبه مردم ساری بود بحث کمربندی ساری بود. با هزینه‌کرد ۸۲ میلیاردتومان بخشی از کمربندی شهر ساری به طول ۱۴.۵ کیلومتر امروز افتتاح و زیر بار ترافیک می‌رود.

نظر شما