شناسهٔ خبر: 37121 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر کشور/ اجرای ۷۸۶ طرح بندری با اعتبار ۷۵ هزار میلیارد ریال در بنادر ایران

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اجرای طرح‌های زیرساختی در بنادر کشور ، حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد روز سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های زیرساختی بندر امیرآباد مازندران با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در آن استان، گفت: در دولت تدبیر و امید میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور حدود ۲ برابر سرمایه گذاری دولتی رشد کرد.

وی میزان سرمایه گذاری دولتی در بنادر کشور را در دولت تدبیر و امید ۲۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که حدود پنج هزار میلیارد ریال از این سرمایه گذاری در بندر امیرآباد جذب شده است.

 ۷۸۶ طرح در دست اجرا در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: هم اکنون ۷۸۶ طرح در بنادر ایران با اعتباری افزون بر ۷۵ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

سعیدنژاد افزود : در دولت تدبیر و امید گردشگری دریایی در بنادر ما در مقایسه با گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : در دولت یازدهم ظرفیت گردشگری دریایی از ۱۱ میلیون به ۱۷ میلیون نفر افزایش داشته و ظرفیت برای رشد بیشتر نیز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظرفیت جا به جایی مسافر و گردشگری دریایی موجود در بنادر را ۲۰ میلیون نفر در سال اعلام کرد و گفت : برای تسهیل در این جا به جایی هشت هزار و ۲۰۰ صندلی با تجهیزات کامل تامین شده است.

وی اضافه کرد : همچنین میزان جا به جایی کالا از بنادر کشور نیز در مقایسه با گذشته ۵۳ درصد رشد کرده است.

ایرنا از قول سعیدنژاد نوشت : در دولت تدبیر و امید ترانزیت کالای غیرنفتی از ۱.۳ میلیون تن به ۴.۶ میلیون تن افزایش داشته است. /

نظر شما