شناسهٔ خبر: 37162 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ادامه مراودات بین‌المللی در وزارت راه و شهرسازی؛

ملاقات وزیر راه و شهرسازی با سفیر جمهوری عربی‌سوریه در تهران/ شرط ایران برای مشارکت در بازسازی و توسعه بخش‌های زیربنایی‌‌سوریه

دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با عدنان حسن‌محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران دیدار و بر رفع موانع همکاری بین دو کشور تاکید‌کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران دیدار و درباره‌ توسعه همکاری‌ها و رفع موانع موجود گفت وکردند.

هدف اصلی این ملاقات تنظیم برنامه کمیته مقدماتی کمیسیون مشترک ‌اقتصادی دو کشور بود.

بر این اساس مقرر شد در تاریخ ۱۰ ماه مه که برابر با ۲۰ اردیبهشت ماه می‌شود نشست هماهنگی در سطح معاونین وزیر در تهران برگزار شود.

دستور کار اصلی این نشست‌ توسعه‌ همکاری‌‌های اقتصادی بین دو کشور به ویژه تسهیل تجارت آزاد، مرور ضمائم موافقت‌نامه تجاری آزاد بین دو کشور و تسهیل مبادلات تجاری و واردات کالاهای سوریه به ایران و همین‌طور گسترش روابط ‌بازرگانی بین دو کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر سوریه، ضمن ابراز تاسف از حمله نظامی آمریکا به این کشور، گفت: متاسفانه سوریه توسط قدرت‌های شیطانی اعم از داعش و هم‌پیمانانش و سایر قدرت‌ها تخریب شده است.

وی ادامه داد:ایران برای بازسازی و توسعه سوریه در کنار شما است و پس از برقراری امنیت در این کشور آماده همکاری در بخش توسعه زیربناها است.

آخوندی با ابراز امیدواری نسبت به برقراری ثبات و امنیت در سوریه، تاکید کرد: برای مشارکت بیشتر ایران در بازسازی سوریه ابتدا لازم است مشکلات شرکت‌های ایرانی که در گذشته در سوریه در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی فعال بوده‌اند، رفع شود و گفت: اگر این شرکت‌ها مطالبات و تضامین آزاد نشده‌ای دارند باید رفع و آزاد شود.

وی خواستار رفع ‌موانع و مشکلات شرکت‌ها در چارچوبی مشخص توسط سوریه قبل از نشست هماهنگی شد و گفت: در این صورت ما هم می‌توانیم با ارزیابی از عملکرد شرکت‌ها و مطالبات آنها به راه‌حلی درست و غیرتجاری برسیم که زمینه‌های مثبت‌تری را برای مشارکت دگر باره شرکت‌ها در سوریه انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این صورت شرکت‌های ما می‌توانند یک نقش‌آفرینی خیلی بهتری را در سوریه داشته باشند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در همین دیدار با قدردانی از تلاش‌های ایران، گفت: کمک و مشارکت ایران برای بازسازی سوریه تقویت‌بخش روحیه مردم و دولت سوریه است.

وی با اعلام تلاش برای رفع مشکلات شرکت‌های ایرانی در سوریه، گفت: در راستای مستحکم کردن روابط اقتصادی بین دو کشور سوریه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما