شناسهٔ خبر: 37166 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به همدان/ بازدید از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکنی استان/ همراهی و حضور ۴ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به همدان

سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۴ فروردین‌ماه به منظور بازدید از برخی پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکنی به همراه ۴ نفر از معاونان خود به استان همدان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۴ فروردین‌ماه به منظور بازدید و افتتاح برخی از پروژه‌های ریلی و راه‌آهنی، جاده ای و مسکن و شهرسازی به استان همدان سفر می‌کند.

در این سفر یک‌روزه، محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت و ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل، محفوظی معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی، مهندس امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دکتر تقی‌زاده معاون حمل و نقل، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

بازدید از عوارضی آخر اتوبان ساوه- همدان (۲۰ کیلومتری همدان)، بازدید از کارگاه ریل‌گذاری کیلومتر ۰۲۴۶، بازدید از کنارگذر غربی همدان، بازدید از بیمارستان بهار، بازدید از مجتمع عصر طلایی، بازدید از ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر (ترمینال اتوبوس‌ها)، بازدید از ایستگاه‌های فعلی راه‌آهن (باربری)، بازدید از بیمارستان اکباتان، بازدید از پیاده‌راه بوعلی بخشی از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی و هیات‌همراه به استان همدان است

از دیگر برنامه‌های ۲۴ فروردین‌ماه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان، برگزاری جلسه ویژه شورای حمل و نقل مسکن در استانداری، بازدید از محور سامن- بروجرد است.

بازدید از راه‌آهن تهران- همدان

بازدید از راه‌آهن تهران- همدان نیز یکی از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان همدان است.

به گفته مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در این محور ۱۲ ایستگاه وجود دارد که چهار ایستگاه مسافری و هشت ایستگاه شامل علائم و ارتباطات یا ایستگاه‌های تلاقی و سبقت است.

رضایی افزود: چهار ایستگاه مسافری ساوه، نوبران، فامنین و همدان ازجمله ایستگاه‌های مسافری این مسیر است که دو ایستگاه ساوه و همدان در دست ساخت است و فامنین و نوبران هنوز شروع نشده است.

به گفته وی هشت ایستگاه علائم و ارتباطات یا ایستگاه‌های تلاقی و سبقت ساخته شده است.

وی گفت: کل محور ۲۶۵ کیلومتر طول مستقیم دارد که بالای ۳۰۰ کیلومتر ریل گذاری آن انجام شده داست.

وی تصریح کرد: حدود ۲۱ کیلومتر از ریل‌گذاری کل مانده که تا نیمه اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی گفت: هر روز حدود ۱.۵ تا ۱.۶۴۰ متر ریل‌گذاری انجام می‌شود.

به گفته وی زیرسازی، نوسازی و ساخت ایستگاه و تعدادی ساختمان ازجمله پروژه‌های این مسیر ریلی است و این پروژه به طور کامل تا نیمه اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما