شناسهٔ خبر: 37188 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان ملی و استانی انجام شد

بازدید آخوندی از کارگاه ریل‌گذاری در مسیر راه‌آهن تهران- همدان/ بهره‌برداری کامل از مسیر ریلی تهران- همدان در اردیبهشت سال جاری

ریل‌گذاری وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به همدان همراه جمعی از مقامات استانی و ملی و نمایندگان مجلس از کارگاه ریل‌گذاری کیلومتر ۰۲۴۶ در مسیر ریلی تهران- همدان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه (۲۴ فروردین) در سفر استانی خود به همدان از کارگاه ریل‌گذاری کیلومتر ۰۲۴۶ بازدید کرد.

استاندار همدان در بدو این بازدید همراه دیگر مسئولان استانی از وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه استقبال کرد.

در این بازدید که سعید محمدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، محمدسعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی و تعدادی از مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و راه‌آهن حضور داشتند نکاتی پیرامون راه آهن تهران-همدان ارائه شد.

جبارعلی ذاکری، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در توضیح عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان گفت: جرثقیل‌های ریل‌گذاری روسی هستند و تمام ادواتی که کنترل کیفی را انجام می‌دهند از ایمنی و بهره‌وری لازم برخوردارند.

به گفته وی این طرح یکی از پنج طرح اقتصاد مقاوتی است و در حالی که ۲۱ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری باقی مانده است، در نظر است نیمه اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ادامه این ریل یعنی از تهران به همدان و سپس سنندج در دستور کار آتی شرکت ساخت است.

راه آهن تهران-همدان به طول ۲۶۰ کیلومتر، بیش از ۳۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری دارد و از تهران تا همدان شامل ۱۲ ایستگاه است که چهار ایستگاه مسافری آن شامل ایستگاه ساوه، نوبران، فامنین و همدان و هشت ایستگاه دیگر آن علائم و ارتباطات یا ایستگاه‌های تلاقی و سبقت هستند.

به طور متوسط روزانه ۱.۵ تا ۱.۶۴۰ متر ریل‌گذاری در این خط انجام می‌شود.

نظر شما