شناسهٔ خبر: 37195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه بازدید وزیر راه از راه‌آهن تهران- همدان اعلام شد

تحویل راه‌آهن تهران- همدان تا ابتدای تیرماه/ ریل‌گذاری تا ۲۰ کیلومتری همدان/ پایان ریل‌گذاری ظرف ۲۰ روز آینده

جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به تکمیل ریل‌گذاری تا ۲۰ روز آینده و احداث ایستگاه‌ها تا پایان خرداد ۹۶، تحویل این مسیر را ابتدای تیرماه ۹۶ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بازدید وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که همراه مسئولان محلی استان همدان از پروژه راه‌آهن در حال احداث تهران- همدان امروز انجام شد.

در حاشیه این بازدید جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه‌آهن تهران-همدان به طول ۲۶۵ کیلومتر از چندین سال قبل عملیات احداث آن آغاز شد اما در چند سال اخیر وارد فاز اجرایی شده است.

جبارعلی ذاکری افزود: ظرف چهار ماه اخیر با تزریق نقدینگی و تامین بودجه ریل‌گذاری در این پروژه سرعت گرفت و امروز تا ۲۰ کیلومتری همدان ریل‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن تهران-همدان تا همدان به پایان برسد و پس از تکمیل خط، ۴۵ روز بعد زمان لازم داریم که ایستگاه‌ها را تکمیل کنیم یعنی در واقع پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت‌ماه خط تکمیل شود و ایستگاه‌های مسیر را تا پایان خرداد بسازیم و پروژه ابتدای تیرماه آماده تحویل به راه‌آهن باشد.

به گزارش فارس، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه تامین مالی احداث ایستگاه‌های این مسیر انجام شده است، گفت: پیمانکاران این پروژه مطالبات معوق ندارند.

ذاکری بیان کرد: در سال مالی ۹۵ حدود ۲۶۷ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است ضمن آنکه ارقامی هم از محل اوراق مشارکت دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها یادآور شد: پروژه مشکل مالی ندارد و تلاش می‌کنیم تا ابتدای تیرماه این خط را آماده بهره‌برداری کنیم.

راه ‌آهن تهران-همدان به طول ۲۶۵ کیلومتر شامل ۵ ایستگاه است که از ایستگاه راه‌اهن تهران شروع می‌شود و در ادامه به ایستگاه راه‌آهن ساوه، نوبران، فامنین و همدان می‌رسد.

بنابر این گزارش در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن ساوه در این مسیر ریلی ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه تکمیل آن ۹.۵ میلیارد تومان است.

ایستگاه‌های نوبران و فامنین در مسیر ریلی تهران-همدان در مرحله برگزاری مناقصه است و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

همچنین ایستگاه همدان با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که قرارداد آن شامل محوطه و ایستگاه ۴۳ میلیارد تومان است.

بنابراین گزارش، پیش از این محمد باقر نوبخت روز ۱۸ آذر ماه ۹۵ نیز از این پروژه بازدید کرده و وعده تکمیل آن را در سال ۹۶ و پایان دولت یازدهم داده بود.

این مسیر ریلی پس از همدان، سنندج را حاصل می‌شود با یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای حمل و نقل مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای حمل و نقل باری طراحی شده است.

نظر شما