شناسهٔ خبر: 37200 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انتقال ۲ ساعته مسافر ریلی تهران- همدان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر/ تکمیل ریل تا۲۰ کیلومتری همدان/ شهرسازی ریل‌پایه؛ مسئله مهم وزارت راه و شهرسازی است

بازدید وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر (ترمینال اتوبوس‌ها) اعلام کرد: ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به همدان از ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر (ترمینال اتوبوس‌ها﴾ بازدید کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خوشبختانه خط راه‌آهن تهران به همدان با سرعت خوبی در حال اجراست و با توجه به آنکه رئیس‌جمهور اعلام کرد که این خط را اردیبهشت افتتاح می‌کند به این استان آمده‌ام تا از پیشرفت کار آگاهی کامل و واقعی پیدا کنم.

وی افزود: در سفر امروز خود بازدیدهایی از مسیر راه‌آهن داشتم و به کارگاه‌های مختلف سر زدم، خوشبختانه از ۲۶۴ کیلومتر بیش از ۲۴۰ کیلومتر آن اجرا شده و به حدود ۲۰ کیلومتری شهر همدان رسیده‌ایم.

آخوندی تصریح کرد: دیروز ۱۶۶۴ متر ریل‌گذاری شد که رکورد کار یک روز با این حجم کار شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود اواخر هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری ریل به ایستگاهی که پیش از این طراحی شده بود برسد.

وی با تاکید بر اینکه خط راه‌آهن تهران- همدان با سرعت خوبی درحال انجام است گفت: نکته مهمی که در وزارت راه و شهرسازی تعقیب می‌کنم بحث حمل و نقل ترکیبی است به این معنا که بتوانیم بین سیستم اتوبوس و سیستم ریلی سیستم حمل و نقل ترکیبی داشته باشیم. به همین دلیل نیز تاکید کردم که ایستگاه راه‌آهنی که حدود ۱۵ کیلومتری شهر موجود است باید وارد شهر همدان شود.

آخوندی افزود: به همین دلیل مکان‌یابی انجام شد و به محل فعلی ایستگاه راه‌آهن داخل شهر یا ترمینال اتوبوس‌ها که به محل چراغ قرمز معروف است رسیدیم.

وی گفت: از ایستگاه فوق به سمت کرمانشاه و همچنین ملایر اتوبوس موجود است و وقتی ایستگاه همدان به این محل منتقل شود اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد که یکی از آنها نزدیک شدن به سکونتگاه مردم و در مکانی کاملا پیوسته به شهر است.

آخوندی تصریح کرد: سیاست ما اساسا شهرسازی ریل‌پایه است به همین دلیل باید ریل با زندگی مردم ارتباط برقرار کند و کسانی که می‌خواهند به استان بیایند و بروند باید کمترین مسافت را طی کنند که این محل این نیاز را تامین می‌کند.

وی افزود: به عنوان نمونه مسافرانی که با اتوبوس به همدان سفر می‌کنند و از همدان می‌خواهند به سیستم ریلی وصل شوند و به نقاط مختلف کشور از جمله مشهد سفر کنند می‌توانند با این سیستم حمل و نقل ترکیبی سفری مناسب و با کمترین زحمت داشته باشند.

آخوندی ادامه داد: به این معنا مسافر می‌تواند از کرمانشاه به ایستگاه راه‌آهن همدان و با ریل به تهران، مشهد و یا هر شهر دیگری که مقصد نهایی وی است سفر کند. همچنین مسافرانی که می‌خواهند به غرب کشور سفر کنند با این سیستم حمل و نقلی سفری مناسب خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت طراحی شده برای این مسیر ۱۶۰ کیلومتر است اما با توجه به اینکه قوس‌های طراحی ما بسیار بزرگ است امکان آنکه به راحتی سرعت را به ۲۰۰ کیلومتر افزایش دهیم وجود دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه راه‌آهن فوق در اردیبهشت سال جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود و سایر عملیات آن که شامل تقرب از ایستگاه به بیرون شهر و درون شهر است بلافاصله شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که مردم بتوانند با صرف دو ساعت از همدان به تهران و برعکس رفت و آمد داشته باشند. فکر می‌کنم این اتفاق بزرگی برای توسعه و عمران استان همدان خواهد بود.

نظر شما