شناسهٔ خبر: 37217 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمد ناصر نیکبخت:

تحقق خواسته دیرینه مردم همدان با آمدن راه‌آهن و خرید هواپیماهای کوچک/ خرید هواپیماها مانع خروج سالانه ۴ میلیارد دلار ارز از کشور شد

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان با تاکید بر اینکه به دنبال دستور وزیر راه برای اختصاص هواپیمای ۷۰ نفره به همدان بودیم که خبری دریافت کردیم که قرارداد خرید ۲۰ هواپیمای ۷۰ نفره با ایتالیا بسته شده است، گفت: با خرید هواپیماها سالانه ۴ میلیارد دلار ارز که معادل یک دهم کل درآمد نفت است و به ایرلاین های خارجی داده می شد، دیگر از کشور خارج نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر محمد ناصر نیکبخت عصر پنج شنبه در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه ۶ معاون وزیر راه و شهرسازی وی را در سفر به همدان همراهی کردند، گفت: بیش از ۴۰ درصد حوزه زیرساختی و عملکردی دولت در وزارت راه و شهرسازی در حوزه مدیریت وزیر راه است.

وی با بیان اینکه استان همدان از سوی وزارت راه و شهرسازی به خوبی منتفع شده است، گفت: راه آهن خواسته دیرینه مردم همدان بود و به زودی پروژه در ملایر و همدان اجرایی می شود.

نیکبخت با بیان اینکه آزاد راه همدان - ساوه در زمان مدیریت آخوندی به اتمام رسید، گفت: آنچه نیاز استان است در تمام شهرستان ها در دست اقدام و اجرا خواهیم داشت که مژده آغاز عملیات اجرایی را وزیر اعلام خواهد کرد.

استاندار همدان باتاکید بر اینکه در نوسازی ناوگان هوایی قراردادهای بسیار خوبی بسته شد تا هواپیماهای جدید وارد کشور شود، گفت: پس از برجام علاوه بر ورود هواپیما ریل هم با درایت وزیر راه و شهرسازی و تدبیر دولت به استان ها رسید.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال دستور وزیر راه برای اختصاص هواپیمای ۷۰نفره به همدان بودیم که خبری دریافت کردیم که قرارداد خرید ۲۰ هواپیمای ۷۰ نفره با ایتالیا بسته شده است، گفت: از مجلس شورای اسلامی به خاطر اعتماد مجدد به وزیر راه تشکر می کنم.

نیکبخت با بیان اینکه با خرید هواپیماها سالانه ۴ میلیارد دلار ارز که معادل یک دهم کل درآمد نفت است و به ایرلاین های خارجی داده می شد، دیگر از کشور خارج نمی شود، گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام روی دست دولت مانده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در استان همدان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، در ادامه این استان را پایلوت احداث نیروگاه‌های خورشیدی کشور دانست و افزود: در سطح کشور نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی وجود دارد اما در استان همدان ۱۴ مگاوات به صورت یکجا از سوی وزیر نیرو افتتاح شد، ضمن اینکه ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در دست اجراست.

۸۱ درصد از کل اراضی استان همدان تحت آبیاری تحت فشار قرار دارد و همدان اولین استانی است که از پساب فاضلاب استان استفاده کرد و پساب را به نیروگاه منتقل و ۲۸ حلقه چاه را از مدار خارج کرد تا دیگر آب، دلیل فرونشست در آن منطقه نباشد.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه در استان همدان ۲۱۴ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: علاوه بر ۸۵۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به راه آهن تخصیص یافت.

نیکبخت با بیان اینکه از بازدیدهای امروز و دستورات وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای پروژه ها تشکر می کنم، گفت: از مهندس کشاورزیان نیز به خاطر توجه ویژه به استان تشکر و قدردانی  می کنم.

نظر شما