شناسهٔ خبر: 37219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

ادامه داستان بی میلی مردم به سکونت در خانه های مسکن مهر/ ۲۰۰۰واحد مسکن مهر در استان همدان متقاضی ندارد

مسکن مهر مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان همدان متقاضی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد فرزانه عصر پنجشنبه در شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد به اعتبارات اختصاص‌یافته به استان همدان در سال ۹۵ اشاره و عنوان کرد: مجموع اعتبارات ادارات و سازمان‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در استان همدان در سال گذشته، ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان با ۲۹ شهر و یک هزار و ۱۴۱ روستا یک میلیون و ۷۴۰ هزار جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن جمعیت شهری است، عنوان کرد: تمامی روستاهای استان همدان دارای طرح هادی هستند.

۱۲۰۰ واحد مسکن در استان همدان آماده تحویل است

فرزانه با بیان اینکه بانک مسکن افزون بر ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در عرضه و تقاضا پرداخت کرده است، عنوان کرد: از ۲۹ هزار مسکن مهر، بیش از ۲۶ هزار واحد تکمیل شده و ۱۲۰۰ واحد آماده است و دو هزار واحد فاقد متقاضی بوده و مشکلاتی دارند.

به گزارش مهر فرزانه به ساماندهی ۷۰ نقطه حادثه خیز جاده های همدان در حوزه راهداری در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طی سال گذشته در زمینه تصادفات کاهش ۴ درصدی و در تعداد متوفیان کاهش ۹ درصدی ثبت شد.

فرزانه به شاغل بودن ۸۰۰۰ مهندس شاغل در سازمان نظام مهندسی اشاره و عنوان کرد: مهندسان در حوزه آزمایشگاه‌های فنی و مهندسی ۸۵ درصد از پروژه‌های دولتی و غیردولتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی پروژه‌هایی به ارزش افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان با اعتبارات دولتی در دست اقدام است، از تشکیل یگان حفاظت در سال ۹۵ برای حفاظت از زمین، رفع تصرفات و جلوگیری از زمین‌خواری خبرداد.

نصب سرعت‌گیرها قابل توجیه نیست

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نصب سرعت‌گیرها قابل توجیه نیست چراکه در برخی مواقع باعث بروز تصادف می‌شوند، اظهار داشت: هشت سال پیش زمین‌های کنارگذر غربی تملک شده اما پول آن پرداخت نشده است.

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه تقاضا داریم خط آهن از همدان به کبودراهنگ، قیدار و زنجان وصل شود، افزود: مسیر منتهی به غار علیصدر جاده‌ای پرتردد است اما نیاز به تعریض دارد.

رئیس نظام مهندسی استان همدان نیز با بیان اینکه ۷ هزار و ۹۲۱ مهندس فعال در استان همدان وجود دارد که ۴ هزار و ۱۷۰ نفر داری پروانه هستند، اظهار داشت: تمام تلاش نظام مهندسی استان همدان اجرای مقررات ملی است.

امیر سلیمی گفت: خوشبختانه با حمایت اصلی استانداری مشکلی در استان همدان وجود ندارد.

نظر شما