شناسهٔ خبر: 37221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان مطرح شد:

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان همدان از زبان نمایندگان مجلس

جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان با حضور وزیر راه وشهرسازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاوند شهرستانی با قدمت ۷ هزار ساله است اما در مقیاس استانی عقب مانده‌ترین شهر از نظر شهرسازی و بافت شهری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اکبر رنجبرزاده شامگاه پنج شنبه در شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: تقاطع زیرگذر در اسدآباد باید مورد توجه قرار بگیرد و اعتبار آن تأمین شود.

اکبررنجبرزاده در ادامه یادآور شد: در حق کارکنان مجموعه راه و شهرسازی ظلم شده و حقوق کارکنان و رانندگان راهداری افزایش پیدا نکرده است درحالی که باید سالیانه سه تا چهار درصد افزایش یابد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نهاوند شهرستانی با قدمت ۷ هزار ساله است اما در مقیاس استانی عقب مانده‌ترین شهر از نظر شهرسازی و بافت شهری محسوب می‌شود.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است، اظهار داشت: تقاضای ما این است که در خصوص شهرسازی نهاوند بررسی صورت و در سیمای شهری تغییری داده شود.

وی با اشاره به اینکه نهاوند میدان ندارد، عنوان کرد: میدانی که اداره دخانیات در آن واقع بود، تخریب شد اما هیچ اتفاقی در میدان نیفتاد که انتظار می رود اعتباری برای تعیین تکلیف این منطقه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر شهرستان ملایر بحران ایجاد می‌شود، اظهار داشت: برخی از متقاضیانی که هنوز نتوانسته‌اند در این مسکن‌ها سکونت کنند، نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به اینکه بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز ملایر نیاز به تدبیر دارد، افزود: ملایر دارای مسیر روستایی حادثه‌خیز است، یک مسیر به شهر جدید اسلامشهر منتهی می‌شود و مسیر بعدی جوزان است که به دلیل وجود پادگان و روستاهای پرجمعیت، وقوع حادثه در آن زیاد بوده و نیاز به شانه‌سازی دارد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پروژه خط آهن همدان ـ ملایر نیز کشیده خواهد شد به طوری که کریدور همدان به خوزستان متصل می‌شود، اظهار داشت: مشکلات مشترکی با حوزه نهاوند به ملایر وجود دارد.

محمد کاظمی افزود: انعقاد قرارداد اجرای پل عبوری که جاده بروجرد را از ملایر جدا می‌کند در صورت انجام، اتفاق خوبی خواهد بود.

وی گفت: برای اجرای پروژه ملایر به توره و جوکار به تویسرکان بخشی از اراضی و بناهای مردم از سوی وزارت راه تخریب شده اما مبالغ آن که زیاد هم نیست به مالکان پرداخت نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های دارای خودروی فرسوده است که در رابطه با ارائه تسهیلات باید فکری برای آن شود، افزود: مساکن مهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که باید به داد آنها برسند.

امیر خجسته با بیان اینکه مطالعه بافت فرسوده به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: ایستگاه همدان جانمایی و مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید کنارگذر غربی و شرقی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، افزود: جاده ملایر نیاز به توجه ویژه‌ای دارد چراکه حادثه‌خیز است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه از وزیر راه خواست برای تکمیل برج مراقبت دستور لازم را صادر کند، افزود: ترمینال حجاج و برج مراقبت نیز باقی مانده که باید سریع انجام شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به تصویب ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهر در سفر ریاست جمهوری، گفت: مردم انتظار دارند که این بیمارستان در سال جاری ساخته شود.

حبیب مومیوند افزود: این انتظار می رود که مسیر گنجنامه- تویسرکان به عنوان پروژه اساسی مردم این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

رضا میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نابسامانی ورودی شهر، اظهار داشت: توان مالی از سوی شهرداری برای ساماندهی ورودی ها وجود ندارد و انتظار می رود که در این زمینه مساعدت شود.

نظر شما