شناسهٔ خبر: 37343 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنچاری خبر داد:

تردد ایمن ۴۲۷ هزار نفر در بنادر استان بوشهر در نوروز ۹۶

گردشگری دریایی محمد‌مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام داشت: با نظارت و پیش بینی‌های ایمنی در نظر گرفته شده، تردد ایمن ۴۲۷ هزار نفر در بنادر استان بوشهر در نوروز ۹۶ انجام گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر بوشهر، محمد‌مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به دلیل شرایط بدجوی، ترددهای دریایی در نوروز ۹۶، ‌نسبت به سال گذشته با کاهش ۳ درصدی روبرو بودیم. این درحالی است که آمار ترددهای مسافری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در بندر بوشهر ترددهای مسافری با رشد ۱۷ درصد و در بندر خارگ با رشد ۲۶ درصد و در بندر گناوه با رشد ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بنچاری اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تعداد شناورها بیشتر و ایمن تر از سال گذشته افزایش یافت اما به دلیل شرایط بدجوی امکان استفاده از گردشگری کمتر از حد انتظار بود.

او افزود: این شرایط هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم نوروز ادامه داشت. شرایط به گونه‌ای بود که روزهای زیادی را به صورت پورت کلوز داشتیم و در برخی موارد حتی امکان تردد شناورهای مسافری هم فراهم نبود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر اینکه شرایط ایمنی شناورها نسبت به سال  گذشته افزایش چشم گیری داشت، گفت: با این حال بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود، در صورتی که شرایط بد جوی وجود نداشت آمار ترددهای بالایی ثبت می گردید.

بنچاری تاکید کرد: علی‌رغم این کاهش ۳ درصدی اما نکته بسیار مثبت نوروز امسال این بود که خوشبختانه علی‌رغم این شرایط بد جوی هیچ حادثه ای در بخش ایمنی دریایی نداشتیم و در واقع نوروز ۹۶ بدون حادثه سپری شد.

او درباره تهمیدات ایمنی که در نوروز ۹۶ در نظر گرفته شده بود نیز، گفت: علاوه بر الزام به استفاده از جلیقه‌های نجات و صدور تاییدیه از بخش کنترل و بازرسی برای گشت‌های دریایی، واحد جستجو و نجات و غریق‌نجات در محل‌های مجاز تعیین‌شده گشت‌های دریایی حضور مستمری داشتند.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: مجموع این اقدامات سبب شد تا علی‌رغم شرایط نامناسب جوی، نوروزی بدون حادثه و ایمن را در استان بوشهر سپری کنیم

نظر شما