شناسهٔ خبر: 37424 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی منتشر کرد:

سهم قابل توجه فرودگاههای‌کیش و شیراز در کل پروازهای فرودگاه‌های‌ایران/ ۱۳ فروردین‌ماه پرترافیک‌ترین روز تعطیلات نوروزی

فرودگاه مسافر در تعطیلات نوروز امسال سهم فرودگاه مهرآباد ۲۶.۸ درصد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ۱۴.۸ درصد، فرودگاه مشهد ۱۳.۷ درصد، فرودگاه کیش ۷.۸ درصد و فرودگاه شیراز ۶.۹ درصد از کل پروازهای صورت گرفته در فرودگاه‌های ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس آمار ارایه شده از سوی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی؛ در سفرهای نوروزی امسال (از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶) تعداد ۲۷ هزار و ۲۹ پرواز داخلی و خارجی انجام شد و تعداد ۳ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۹۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۰ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۳۵ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

همچنین بر پایه این آمار، در سفرهای نوروزی امسال، بیشترین تعداد مسافر در فرودگاه‌ها در ششمین روز فروردین اعزام و پذیرش شد. در واقع ۲۰۷ هزار و ۶۸۲ مسافر ششمین روز فرودین را برای سفر خود برگزیدند. در دومین روز سال جدید نیز ۱۵۵ هزار و ۶۶ مسافر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شدند که کمترین رکورد در این حوزه به ثبت رسید.

در ششمین روز فروردین نیز بیشترین تعداد مسافر بین‌المللی برابر با ۶۰ هزار و ۸۱۴ نفر اعزام و پذیرش شدند و ۲۵ اسفندماه ۹۵ کمترین تعداد مسافر بین‌المللی یعنی ۳۴ هزار و ۶۳ نفر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شدند.

در سفرهای نوروزی امسال ۱۵۱ هزار و ۶۳۴ مسافر داخلی ۲۶ اسفندماه ۹۵ را برای سفر خود انتخاب کردند، این روز با بیشترین اقبال روبه‌رو شد. در حالی که در دومین روز فروردین ۱۱۸ هزار و ۴۸۲ مسافر اعزام و پذیرش شد و این روز کم اقبال‌ترین روز نوروزی به شمار آمد.

همچنین دومین روز فروردین ماه با یک هزار و ۲۵۹ نشست و برخاست کمترین تعداد پروازها صورت گرفت و ۲۹ اسفندماه ۹۵ با انجام یک هزار و ۶۴۶ نشست و برخاست، بیشترین تعداد پروازها انجام شد.

روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نوشت:در ۲۵ اسفندماه تعداد ۲۳۵ نشست و برخاست پرواز بین‌المللی انجام شد تا این روز به عنوان کم ترافیک‌ترین روز تعطیلات نوروز امسال محسوب شود. در حالی که در ۲۹ اسفندماه ۹۵ تعداد ۳۹۶ نشست و برخاست پرواز بین‌المللی به ثبت رسید تا این روز به عنوان پرترافیک‌ترین روز تعطیلات نوروز شناخته شود.

از میان پروازهای داخلی صورت گرفته دومین روز فروردین‌ماه ۹۹۲ نشست و برخاست پرواز داخلی صورت گرفت و عنوان کم ترافیک‌ترین روز پروازهای داخلی به این روز داده شد اما در سیزدهمین روز فروردین ۱۲ هزار و ۶۴ پرواز نشست و برخاست انجام شد تا این روز را به پرترافیک‌ترین روز تعطیلات نوروزی تبدیل کند.

در تعطیلات نوروز امسال سهم فرودگاه مهرآباد ۲۶.۸ درصد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ۱۴.۸ درصد، فرودگاه مشهد ۱۳.۷ درصد، فرودگاه کیش ۷.۸ درصد و فرودگاه شیراز ۶.۹ درصد از کل پروازهای صورت گرفته در فرودگاه‌های ایران بود.

نظر شما