شناسهٔ خبر: 37452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

افتتاح محور اصلی باب انار - سروستان - خرامه - ارسنجان - سعادت شهر در استان فارس/ بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر بزرگراه شیراز - فیروزآباد - جم

افتتاح جاده ۵۴ کیلومتر محور جدید در استان فارس امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و به دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌بردرای رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز پنج‌شنبه ۳۱ فرودین‌ماه قطعه دوم راه اصلی باب انار – سروستان – خرامه- ارسنجان – سعادت شهر، باند دوم بزرگراه شیراز – فیروزآباد – جم و کمربندی فسا جمعا به طول ۵۴ کیلومتر و اعتبار ۱۰۵۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس به افتتاح رسید.

با توجه به اطلاعات به دست آمده طول کل پروژه باب انار – سروستان – خرامه – ارسنجان – سعادت شهر ۱۶۳ کیلومتر است که قطعه ۱ آن به طول ۴۳ کیلومتر ار باب انار تا سروستان قبلا به بهره‌برداری رسیده و امروز قطعه دوم آن به طول ۳۵ کیلومتر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

گفتنی است با احداث کامل این محور فاصله بندرعباس – لار – جهرم به مرکز کشور حدود ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد که تأثیر قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر خواهد داشت و همچنین موجبات توسعه شهرها و مناطق واقع در مسیر را فراهم خواهد آورد.

علاوه بر آن این راه اصلی به عنوان کمربندی شرقی شیراز باعث کاهش مؤثر ترافیک این کلانشهر خواهد شد.

همچنین افتتاح باند دوم بزرگراه شیراز – فیروزآباد – جم به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال (که قسمتی از بزرگراه در دست احداث عسلویه به شیراز و مرکز کشور است) امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به انجام رسید.

این بزرگراه باعث دسترسی سریع به منطقه مهم اقتصادی عسلویه شده و موجبات توسعه مناطق نفتی و گازی و  همچنین محرومیت‌زدایی مناطق واقع در مسیر را فراهم می‌آورد.

در این مراسم ۴ کیلومتر دیگر کمربندی فسا با ارزش ۷۰ میلیارد ریال به افتتاح  و در احتیار شهروندان قرار گرفت./

نظر شما