شناسهٔ خبر: 37458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آخرین وضعیت سیل اخیر و آسیب‌دیدگان؛

حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در روستای چنار آذربایجان‌شرقی/ آغاز ساخت ساختمان‌های سیل زده با دستور روحانی

بازدید رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از مناطق سیل زده وارد روستای چنار عجب‌شیر در آذربایجان شرقی شدند و رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از امروز مکلف به ساخت ساختمان‌های آسیب دیده کرد.

به گزارش خبرگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه چیت‌چیان وزیر نیرو و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور هم‌دردی با مردم سیل زده وارد روستای چنار در شهرستان عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی شدند. 

رئیس جمهوری از دست دادن بیست نفر از عزیزان این روستا را بسیار تکان دهنده خواند و گفت: دولت تمام توان خود را برای پیدا کردن مفقودان حادثه دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت به آسیب دیدگان روستا چنار خبر داد و تاکید کرد: باید برای ساکنان خانه‌های کنار رودخانه برنامه‌ریزی کرد تا با رعایت احتیاط و فاصله بیشتر  زندگی مناسبی داشته باشند.

روحانی ادامه داد: روز گذشته به خزانه ابلاغ شد تا کمک به استان‌های سیل زده آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان در دستور کار قرار گیرد و در ضمن قدم‌های بعدی پیرو آن برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن دستور داده‌ام  تا کار ساخت ساختمان‌های مناطق سیل زده و آسیب دیده را از همین امروز آغاز کنند تا مردم بدانند دولت در سختی‌ها و مشکلات در کنار آن‌ها است.

نظر شما