به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ تعدادی از مدیران و كارشناسان مربوط به شركت بهینهسازی مصرف سوخت ضمن بازدید از مركز كنترل شركت راهآهن، با معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل نیز دیدار و گفتگو كردند.
بنابراین گزارش؛ در این بازدید، كارشناسان درباره نحوه انتقال داده در بحث اندازهگیری و صحهگذاری بر اجرای پروژه توسعه خطوط راهآهن كشور در قالببند (ق) ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به بحث و گفتگو پرداختند.
نور اله بیرانوند معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل راهآهن در ابتدای بازدید با ارائه گزارشی از اهداف كلان و سیاستهای تأثیرگذار راهآهن در حوزهی ناوگان بر توسعه ترانزیت، برقی كردن خطوط، ارتقای كیفیت، احداث خطوط سریعالسیر، توسعه قطارهای حومهای، مشاركت بیشتر بخش خصوصی و كسب سهم ۳۰ درصدی در بار و ۲۰ درصدی در بخش مسافر تأکید كرد.
وی عنوان كرد: كه درصدد هستیم با تكمیل كریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب میزان ترانزیت كالا را تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش دهیم.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل راهآهن افزود: نسبت مصرف سوخت در بین وسایط نقلیه جادهای و ریلی در بخش حمل بار با توجه به نوع وسیله نقلیه (كامیون و کفی) یکبههفت است. با توجه به مزیتهای فراوان حملونقل ریلی نظیر ایمنی، صرفهجویی در مصرف انرژی، محیطزیست و مقایسه هزینههای ساخت راهآهن و جاده تأثیر فراوانی در رشد اقتصادی كشور دارد.
بیرانوند خاطرنشان كرد: برقی كردن خطوط ریلی چون تهران – مشهد و گرمسار به اینچهبرون و همچنین ایجاد خطوط سریعالسیر تأثیر زیادی در كاهش مصرف سوخت و كاهش هزینهها دارد كه راهآهن با جدیت پروژههای مربوط به برقی كردن و خطوط سریعالسیر را پیگیری و اجرا میکند.
وی افزود: توسعه خطوط حومهای برای جابجایی مسافران حاشیهنشین به مراكز شهرها تأثیر زیادی در بخش مسافر و همچنین كاهش آلودگی زیستمحیطی دارد.
بیرانوند گفت: مدیران ریلی با تلاش بیوقفه درصدد هستند خدمات بهتر و باكیفیت مطلوبی را به مسافران ارائه كنند.
در ادامه این نشست، كارشناسان شركت با حضور در مركز كنترل راهآهن با نحوه برنامهریزی و فرماندهی سیستم ریلی توسط مركز آشنا شدند.
نظر شما