شناسهٔ خبر: 37748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سه خبر از کهگیلویه و بویراحمد

۲۰۹میلیارد ریال برای چهار طرح بزرگ راهسازی در گچساران هزینه شد/ طرح روگذر باشت نیمه دوم اردیبهشت بهره برداری می‌شود/ رفع تصرف سه قطعه زمین به متراژ ۴۲۸ مترازاراضی دولت

رفع تصرف رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت:۲۰۹ میلیارد ریال برای اجرای چهار طرح راهسازی این شهرستان در سال ۱۳۹۵ هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، اسماعیل احمدی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱۸ میلیارد ریال برای ساخت جاده باباکلان،۵۵ میلیارد ریال برای بی بی حکیمه به رگ سفید، ۳۰ میلیارد ریال برای جاده دوگنبدان به روستای گردشگری آبریگون و ۶ میلیارد ریال نیز برای جاده روستایی رودبال هزینه شده است.

وی بیان کرد: سه طرح بزرگ تعریض، بهسازی و آسفالت راه ارتباطی با اعتباری افزون بر ۱۳۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.

به گفته احمدی جاده اصلی دوگنبدان، بی بی حکیمه (س) به رگ سفید شامل سه فاز با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۲۷ کیلومتر و جاده باباکلان به دوگنبدان در ۲ فاز به طول ۲۰ کیلومتر با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰۰ میلیارد ریال، جاده گچساران به آبریگون با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و چهار و نیم کیلومتر در این شهرستان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح باباکلان و بی‌بی حکیمه از آذر سال ۱۳۹۵ آغاز شده و براساس برنامه ریزی، قرار است در مدت زمان ۲۴ تا ۳۶ ماه بهره‌برداری شوند. بهره برداری از این تعداد طرح نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری با بهبود جاده ارتباطی به بارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد. خارج شدن برخی روستاها از بن‌بست ارتباطی، آسان شدن حمل و نقل تولیدات کشاورزی و کاهش خسارت‌های سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای اجرای این طرح‌هاست.

افتتاح طرح روگذر باشت

خبر دیگر از کهگیلویه و بویراحمد اینکه رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: عملیات اجرایی روگذر شهر باشت تکمیل شده و این طرح در نیمه دوم اردیبهشت با حضور وزیر راه شهرسازی بهره برداری خواهد شد.

سعید گندمکار افزود: عملیات اجرایی طرح روگذر و ساخت ۱۱ کیلومتر جاده منتهی به ورودی شهر باشت در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

گندمکار تصریح کرد: برای ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر باشت در مسیر ارتباطی شیراز به گچساران ۷۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: احداث ۱۱ کیلومتر جاده ارتباطی این مسیر نیز هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای کل طرح ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گندمکار تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی پروژه زیرگذر شهر باشت است.

وی با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در سه‌راهی ورودی باشت در سال‌های گذشته افزود: ساخت این روگذر، ترافیک و تردد در این مکان را ساماندهی و ایمن‌سازی کرده است.

گندمکار گفت: احداث چهار خطه باشت به بابامیدان و تقاطع غیر همسطح، جاده باشت به چرام، جاده کمربندی شهر باشت، بهسازی و تعریض سه‌راهی باشت، روکش آسفالت پل بریم، تعمیرات پل بزرگ شوش، اجرای پل نیمدور، تکمیل جاده کوه دهک، اجرای روکش آسفالت پشت کوه، بازگشایی راه‌های روستای پیچاب از مهمترین طرح‌های اجرا شده یا در حال انجام حوزه راه‌سازی باشت در دولت یازدهم بوده است.

رفع تصرف سه قطعه زمین دولتی

همچنین مدیریت املاك و حقوقی اداره كل راه وشهرسازی استان كهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف سه قطعه زمین به متراژ ۴۲۸ متراز اراضی دولتی خبر داد.

حمید پیمانجو گفت: به موجب گزارش ماموران حفاظت از اراضی ملی و دولتی سه قطعه زمین به متراژ ۴۲۸ متر واقع در شرف آباد یاسوج جنب شهرك جوشكاران كه به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی این اداره كل سابقه ثبت داشت به صورت دیواركشی تصرف شده بودكه از طریق  مجموعه املاك حقوقی اداره  با هدف حفظ و حراست از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف شد.

پیمانجو اظهار داشت: اداره حقوقی این اداره كل نسبت به طرح دعوی حقوقی اقدام و درنتیجه با پیگیری های مستمر از طریق مراجع قضایی، حكم قطعی رفع تصرف و اعاده به حالت قبل صادر شد.

وی گفت: در فروردین امسال با حضور یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسكن استان در جهت اجرای حكم مقام محترم قضایی، نسبت به رفع این تصرف اقدام شد.

نظر شما