شناسهٔ خبر: 3776 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا خبر داد:

استقبال قابل توجه از بلیت‌های قطارهای تهران - مشهد در یک ساعت ابتدایی پیش فروش / بلیت قطارهای کوپه‌ای ۲۷ و ۲۸ اسفند به فروش رفت

مراسم هفته حمل و نقل در راه آهن مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا با اشاره به پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی به مقصد مشهد و انجام دقیق این فرایند گفت: ظرفیت قطارهای روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفندماه محور تهران - مشهد به دلیل تقاضای هموطنان در استان‌های همسایه به سرعت تکمیل شد.

محمد خان‌احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی مشهد توضیح داد: با توجه به اینکه مشهد پایتخت دینی کشور به شمار می‌آید، این محور با تقاضای زیادی روبه‌رو است. اکنون حدود نیمی از قطارهای کشور در محور تهران – مشهد سیر و حرکت دارند.

وی با بیان اینکه اغلب ایرانیان دوست دارند در لحظه سال تحویل و شروع سال جدید در اماکن دینی و مذهبی کشور حضور داشته باشند و افراد زیادی برای این لحظات برنامه‌ دارند، ادامه داد: در پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای مشهد در نوروز ۹۴ شاهد عزم جدی متقاضیان بودیم. در یک ساعت ابتدایی این نوع پیش‌فروش، بلیت قطارهای کوپه‌داری که روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفندماه حرکت دارند خریداری شد البته همچنان ظرفیت قطارهای اتوبوسی و برخی از قطارهای درجه یک ۶ و ۴ تخته برای این ایام وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا درباره نحوه خرید اینترنتی بلیت قطار توضیح داد: تاکنون دفاتر فروش بلیت سراسر کشور گزارشی از اختلال در فروش بلیت قطارهای نوروزی اعلام نکرده‌اند، بر اساس مستندات می‌توان گفت این دوره از پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی کاملا صحیح و سالم برگزار شده است.

وی افزود: در خرید اینترنتی بلیت قطار هر کاربر به دلیل فرآیند بانکی و ثبت بلیت قطار مورد نظر خود ۳۰ دقیقه فرصت خرید دارد. کاربر اگر در این مدت نتواند خرید خود را ثبت کند سیستم به طور خودکار وی را از سامانه خارج می‌کند و کاربر مجبور است دوباره برای ورود به سامانه تلاش کند. همچنین بهتر است کاربران برای خرید بهتر و بی‌دردسر همان زمان آغاز پیش‌فروش یا پنج دقیقه قبل از آن وارد سامانه شوند زیرا فرایند انجام امور بانکی در سیستم‌های بانکی زمانبر است.

خان‌احمدی یادآور شد: بسیاری از هموطنان در استان‌های زنجان، قزوین و قم برای تهیه بلیت قطار مشهد در پیش‌فروش نوروزی، محور تهران – مشهد را انتخاب می‌کنند. بنابراین به سرعت بلیت این محور به ویژه در ایام خاص به فروش می‌رسد. در سال‌های گذشته همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت، ظرفیت اینترنتی آن سریعا تکمیل می‌شد اما امسال علاوه بر سهم ۵۰ درصدی پیش‌فروش اینترنتی از کل بلیت‌ها، ظرفیت ریلی کشور نیز افزایش یافته است./

نظر شما