شناسهٔ خبر: 37816 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد و ایجاد گرد و خاک در نواحی شرقی تا سه روز آینده/ رگبار و رعدو برق در آسمان تهران طی امروز و فردا/ افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور

باران خراسان شمالی کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد برای امروز و فردای آسمان پایتخت پیش‌بینی خواهد شد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: تا پایان هفته جاری با استقرار سامانه بارشی روی کشور برای نیمه غربی، مرکز، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس انتظار بارش باران و همچنین برای برخی مناطق انتظار وقوع رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.

نقشینه در ادامه افزود: شدت بارش‌های امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، همدان، لرستان، مرکزی و بخش‌هایی از استان تهران خواهد بود.

به گفته وی شدت بارش‌های فردا نیز برای بخش‌های از استان اصفهان، یزد، شمال فارس و شرق کرمان پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با تأکید براینکه احتمال وقوع تگرگ بر روی برخی مناطق مستعد وجود دارد گفت: طی سه روز آینده بر روی نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال وقوع گرد و خاک دراین مناطق به ویژه استان سیستان وبلوچستان را به همراه خواهد داشت.

نقشینه در ادامه از افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت: این افزایش دما تا اواسط هفته جاری به ویژه برای نیمه شمالی کشور با شدت بیشتری مشاهده خواهد شد.

وی بیشتینه دمای امروز تهران را ۲۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد برای امروز و فردای آسمان پایتخت پیش‌بینی خواهد شد./

برچسب‌ها:

نظر شما