شناسهٔ خبر: 37882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در تشریح طرح‌های جامع شهری استان مرکزی:

تهیه طرح جامع شهر اراک با حدود ۷۵ درصد پیشرفت در حال بررسی است

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی آخرین وضعیت تهیه طرح‌های جامع ۶ شهر این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم، راهبردی و مستمر حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل تهیه و بازنگری در طرح‌های جامع شهرهای استان مرکزی است و در این رابطه پس از ادغام شهرهای اراک، سنجان و کرهرود با توجه به لزوم بازنگری و تلفیق طرح‌های جامع و هادی مربوط، تهیه طرح جامع شهر اراک با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر برای محدوده‌ای به وسعت ۷۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت در حال بررسی در مراجع قانونی است.

وی با اشاره به سایر اقدامات حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل اظهار کرد: با توجه به قدمت شهر نراق و بافت تاریخی زیبای آن و به منظور حفظ ارزش‌های بافت مزبور، طرح ویژه این شهر تهیه و در سال ۹۵ نهایی گردیده که به زودی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل مذکور نیز در این رابطه بیان کرد: باگذشت حدود ۱۰ سال از تصویب طرح جامع قبلی شهر محلات، طرح تجدیدنظر در طرح جامع این شهر با اعتباری معادل ۱۴۵۰ میلیون ریال در سال گذشته آغاز شده است و با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.

علی بیات افزود: به منظور رشد و توسعه شهرهای میلاجرد، جاورسیان و قورچی باشی با اعتباری بالغ بر ۱۸۴۳۰ میلیون ریال طرح‌های جامع این شهر، تهیه و به تصویب مراجع قانونی مربوط رسیده است.

نظر شما