شناسهٔ خبر: 37908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

اصلاح ماده یک آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهرسازی و معماری کشور

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیرو مصوبات جلسات مدیران شهرسازی و معماری کل کشور با معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، اصلاح ماده یک آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور در دستور کار منطقه یک قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: پنجمین نشست مدیران شهرسازی و معماری منطقه یک کشور در راستای سلسله نشست‌های مدیران شهرسازی و معماری کل کشور با دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

وی بیان کرد: این سلسله نشست‌ها پیرو مصوبات جلسات مدیران شهرسازی و معماری کل کشور با معاونت شهرسازی و معماری وزارتخانه برگزار شده و در همین راستا اصلاح ماده یک آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور در دستور کار منطقه یک قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: در این طرح پیشنهادی طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای از مقیاس ملی، منطقه‌ای، استانی، ناحیه‌ای و محلی دسته‌بندی شده و از نظر محدوده فضایی طرح، مرجع تهیه، بررسی، تصویب، ابلاغ، نظارت، تشخیص مغایرت و دوره زمانی طرح مورد بازنگری قرار گرفتند.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در پایان گفت: مقرر شد جمع‌بندی جهت بررسی و تصویب نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری به دبیرخانه شورا ارسال گردد.

گفتنی است این نشست با حضور مدیران شهرسازی و معماری استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان و نماینده دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در سالن جلسات آرمان‌شهر اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

نظر شما