شناسهٔ خبر: 3794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

زمانیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

برقراری پروازهای شهرکرد به کویت و عسلویه توجیه اقتصادی دارد/ دستور وزیر راه و شهرسازی برای از سرگیری پروازها

سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به دستورات مکرر وزیر راه و شهرسازی برای از سرگیری پروازها به مقصد فرودگاه این شهر گفت: فرودگاه شهرکرد علاوه بر تهران و مشهد به مسیرهای کویت٬ عتبات٬ حج٬ عسلویه و اهواز پرواز داشت که به تدریج پروازهای یادشده متوقف شدند.

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی در تشریح علت تذکر کتبی روز سه‌شنبه 7 بهمن ماه خود به وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: فرودگاه شهرکرد علاوه بر تهران و مشهد به مسیرهای کویت٬ عتبات٬ حج٬ عسلویه و اهواز پرواز داشت که به تدریج پروازهای یادشده متوقف شدند.

وی افزود: توجیهی که برای توقف پروازها به فرودگاه شهرکرد مطرح می‌شود محدود بودن نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه است حال آنکه این مسئله قابل پذیرش نیست چون هواپیمای فوکر و حتی هواپیماهای بزرگ شرکت هما بدون مشکلی سابقه نشست و برخاست در فرودگاه شهرکرد را داشتند ضمن آنکه از این فرودگاه بارها در سفرهای استانی هیئت دولت استفاده شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورات مکرر وزیر راه و شهرسازی برای از سرگیری پروازها به مقصد فرودگاه این شهر یادآور شد: جلسات متعددی با علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتم او هر بار وعده عملیاتی شدن دستور وزیر را داد اما وعده‌های او محقق نشد. آخرین جلسه هفته گذشته بود که دوباره قول عملیاتی شدن پروازها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه سفر هوایی به کویت و عسلویه از شهرکرد چند هزار نفر متقاضی حتی از استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری دارد ادامه داد: محصولات کشاورزی همچون زعفران٬ عسل٬ گردو و بادام و صنایع دستی همچون فرش از استان چهارمحال و بختیاری به کویت صادر می‌شود٬ در زمانی که این پرواز برقرار بود ضمن جابه‌جایی محصولات کشاورزی و صنایع دستی هواپیما با ظرفیت کامل مسافری روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر تهران-شهرکرد-کویت و برعکس پرواز می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: بیشترین افراد جوشکار٬ کارشناس و کارگر عسلویه از استان چهارمحال و بختیاری هستند بنابراین تقاضای پرواز به کویت و عسلویه از شهرکرد توجیه اقتصادی دارد البته پروازهای حج و عتبات عالیات نیز چنین ویژگی دارند./

نظر شما