شناسهٔ خبر: 37964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گلستان صورت گرفت:

رونمایی از سامانه مدیریت ارتباط شهروندی در استان گلستان

علی بخش رستمی سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی با نام اختصاری شهراه در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در گفتگوی خبری سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی را پنجره‌ای رو به حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: سامانه «شهراه» با هدف دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و در راستای حقوق شهروندی راه‌اندازی شده و تابه امروز ۱۰۰ خدمت از فعالیت‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی در این سامانه بارگذاری شده که در صورت استقبال شهروندان تا ۵۶۰ خدمت پیش‌بینی و ارتقاء داده خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه شهروندان در سامانه «شهراه» می‌توانند بدون حضور در ادارات کل استان خدماتی که در حوزه راه و شهرسازی به آن نیازمندند را درخواست کنند، افزود: سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی با شعار «گزارش از شما، رسیدگی از ما» و حضور ۲۴۰۰ کاربر متخصص تلاش دارد علاوه بر ارائه اطلاعات جامع روند رسیدگی به درخواست‌های مردمی را کوتاه کند.

وی ادامه داد: خدمات وزارت راه و شهرسازی در قالب همه بخش‌های این وزارت خانه از جمله حوزه راهداری، ریلی، هوایی، مسکن و شهرسازی طبقه‌بندی شده است و حتی بیش از ۴۰۰ شهردار نیز در حوزه خدمات شهری در این سامانه پاسخگو هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه «شهراه» به آدرس shahrah.mrud.ir خدمت مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند، این خدمات پس از ثبت به صورت متمرکز به حوزه مربوطه ارائه شده و حوزه مربوطه در یک زمان مشخص به درخواست شهروندان پاسخ داده و سپس از شهروند متقاضی خدمت بازخورد انجام درخواست دریافت خواهد شد.

سامانه «شهراه» بر اساس قانون سلامت اداری و سیستمی برای افزایش ارتباطات شهروندان با وزارت راه و شهرسازی از طریق درگاه الکترونیکی است.

نظر شما