شناسهٔ خبر: 38040 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه انجام می‌شود:

جزئيات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های قزوین و گیلان/ بازديد آخوندی از پروژه راه‌آهن قزوین- رشت و آزادراه منجیل- رودبار

 راه آهن قزوین رشت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با سفر به استان‌های قزوین و گیلان از میزان پیشرفت پروژه راه‌آهن قزوین- رشت بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هم‌چنین سعیدمحمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن با سفر به استان قزوین از پیشرفت پروژه راه آهن قزوین- رشت بازدید می‌کنند.

پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به‌طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

دراین پروژه ۵۴ دستگاه تونل به طول بیش از ۲۲ کیلومتر طراحی شده است که از این رقم تنها حفاری ۶۲۰ متر باقی مانده که می‌توان ظرف روزها و هفته‌های آینده این بخش را نیز به پایان رساند.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به‌طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

هم چنین طول مسیر راه‌ آهن قزوین- رشت- انزلی حدود ۲۰۵ کیلومتر است که با احداث آن، ارتباط ریلی استان گیلان با شبکه راه‌‌آهن کشور برقرار می‌شود، همچنین از طریق بندر مهم انزلی، ترابری ریلی و ترانزیتی کریدور شمال جنوب که بخش وسیعی از  کشورهای آسیایی و اروپایی را دربر خواهد گرفت، تسهیل و ارتقا می‌‌یابد.

بازدید از آزادراه منجیل- رودبار و هم‌چنین بازدید از محور و ایستگاه رستم آباد و عملیات ریل گذاری امام زاده هاشم از دیگر برنامه‌های آخوندی در سفر به استان های قزوین و گیلان است.

وزیر راه و شهرسازی هم چنین در پایان سفر یک روز خود به استان‌های قزوین و گیلان با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت بازدید کاملی از طرح توسعه این فرودگاه خواهد داشت.

نظر شما