شناسهٔ خبر: 38096 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جریان بازدید از ایستگاه مسافری شهر رشت گفت:

سیاست انتقال ایستگاه‌های راه‌آهن به درون شهرها ادامه پیدا می‌کند/ ایستگاه مسافربری جدیدی در دل شهر رشت تأسیس می‌شود/ پروژه خط آهن قزوین به رشت ۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه مسافری شهر رشت گفت: متأسفانه در دولت قبل با هدف صرفه‌جویی‌های جزئی ایستگاه‌های راه‌اهن بیرون شهرها احداث می‌شد که ما برپایه سیاست شهرسازی ریل‌پایه تمام این ایستگاه‌ها را به درون مراکز شهر منتقل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در بخش پایانی سفر خود به استان گیلان از ایستگاه راه‌اهن رشت که در ۱۰ کیلومتری این شهر احداث و در حال ساخت است بازدید کرد و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات اصلی ما در طرح‌های ریلی در دولت قبل این است که ایستگاه‌های مسافری را به خاطر صرفه‌جویی‌های جزئی در خارج از شهر می‌ساختند درست مثل همین ایستگاه، این درحالی است که هزینه ریل قزوین به رشت چیزی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و مصلحت این است که برای پروژه‌ای به این عظمت ایستگاه شهری در دل شهر تأسیس شود.

آخوندی با بیان اینکه در راستای سیاست شهرسازی ریل‌پایه انتقال ایستگاه های مسافری از خارج به درون شهر را دنبال می‌کنیم گفت: برهمین اساس در میدان گیل شهر رشت زمینی را به تملک درآورده و تصمیم به ساخت ایستگاه مسافری داریم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ایستگاه جدید شهر رشت علاوه براینکه یک ساختمان خدماتیست با معماری خاص به ساختمانی نمادین با طراحی خاص تبدیل خواهد شد.

آخوندی توضیح داد: با هدف استفاده از سرمایه‌گذاری‌های موجود و همچنین تسریع در بهره‌برداری در مرحله نخست همین ایستگاه راه‌اهن افتتاح خواهد شد و بلافاصله ساخت ایستگاه راه‌اهن شهر رشت داخل شهر ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

آخوندی این را هم گفت که همین مشکل را با پروژه ریلی همدان داریم و توضیح داد: متأسفانه علی‌رغم اینکه ۲۶۴ کیلومتر ریل در راه آهن همدان استفاده شده است اما ایستگاه راه‌آهن همدان در ۱۵ کیلومتری شهر قرار دارد بنابراین تصمیم گرفتیم ایستگاه جدیدی در کنار ترمینال اتوبوسرانی شهر همدان در نظر بگیریم که مراحل ساخت ان نیز در دست اقدام است.

آخوندی تأکید کرد: برپایه سیاست شهرسازی ریل پایه تمام ایستگاه‌های بیرونی به داخل شهرها انتقال پیدا می‌کند./

نظر شما