شناسهٔ خبر: 38171 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیته میراث‌فرهنگی شورای‌شهر تهران مطرح کرد؛

شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهانی طراحی شد/ هزینه تمام‌شده پروژه ۳ برابر برآورد اولیه!

احمد حکیمی پور عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهانی طراحی شد، هزینه تمام شده این پروژه را ۳ برابر برآورد اولیه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، آب‌گرفتگی در شهر آفتاب بر اثر باران بهاری را ناشی از طراحی غیراستاندارد آن دانست و گفت: این مسئله در سال گذشته نیز رخ داد و بار اول نیست، چرا که شهر آفتاب پروژه‌ای است که اصول اولیه در آن رعایت نشده است.

وی افزود: قرار بود این پروژه به صورت مشارکتی انجام شود و شهرداری فقط زمین را در اختیار سازنده قرار دهد، اما شهرداری از صفر تا ۱۰۰ پروژه را بدون رعایت اصول استاندارد انجام داد و اکنون شاهد هستیم که چگونه یک باران غرفه‌داران و مردم را به مشکل می‌اندازد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه شهر‌آفتاب هنوز مجوزی برای برپایی نمایشگاه ندارد، اما با این حال در آن نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: این پروژه یکی از شاهکارهای قالیباف است که با هزینه بالا و کیفیت پایین به اتمام رسید.

وی هزینه تمام‌شده پروژه را سه برابر برآورد اولیه دانست و تصریح کرد: این پروژه امکانات لازم را برای برگزاری نمایشگاه ندارد. مقرر شده بود؛ دو هتل در کنار شهرآفتاب ساخته شود تا مهمانان خارجی برای شرکت در نمایشگاه مجبور به رفت و آمد نباشند، اما این اقدام صورت نگرفت.

رئیس کمیته میراث‌فرهنگی شورای‌شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه شهر آفتاب بدون مطالعه و به صورت پنهانی انجام شد، ادامه داد: شهرآفتاب نمونه‌ای از اقدامات قالیباف برای هدر دادن منابع شهر تهران است. سال گذشته وقتی با مشکل آب‌گرفتگی در نمایشگاه روبرو شدیم از شهرداری سوال پرسیدیم و تذکر دادیم، اما قالیباف پاسخگو نیست، فقط وقت تلف کرده و پاسخ‌های کلی می‌دهد./

نظر شما