شناسهٔ خبر: 38327 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان گلستان، خبر داد؛

امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام‌مهندسی استان گلستان با سازمان تامین اجتماعی/ مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیمه می‌شوند

جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از امضای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به مهندسان عضو سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، احمد تجری با اعلام این خبر افزود: در هزارمین جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تفاهم نامه به امضا رسید که از ۲۵ اردیبهشت ماه اجرایی شده و در روزهای آتی مدارک لازم جهت ثبت نام و مراحل اجرایی آن خدمت مهندسان اطلاع رسانی خواهد شد. وی با اشاره به مزیت های این بیمه اظهار کرد آن دسته از اعضای سازمان که حداکثر سن آنان از ۵۰ سال بیشتر نبوده و دارای پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی باشند به شرط آن که تحت پوشش  مقررات حمایتی دیگری قرار نداشته باشند، مشمول این تفاهم نامه خواهند بود.   تجری یادآور شد در صورتی که اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی باشند،   معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه آنان جهت ورود به دایره مشمولین به سقف سنی مجاز (۵۰سال) افزوده خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان همچنین بیان داشت تمام موارد حمایتی مندرج در قانون تامین اجتماعی مصوب تیرماه ۵۴ به استثنای بند (ج) (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری) با رعایت سایرمواد و تغییرات بعدی آن، درخصوص مهندسان تحت پوشش نیز برقرار خواهد شد.

تجری همچنین در مورد چگونگی استفاده مهندسانی که مشمول بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا بیمه اختیاری بوده اند، از بیمه مورد توافق در تفاهم نامه گفت: این دسته از مهندسان می توانند پس از پایان دوره پیش پرداخت بدون در نظر گرفتن شرایط سن و سابقه مقرر با ارائه درخواست و رعایت سایر شرایط، در زمره مشمولین این بخشنامه قرار گیرند.

 وی در مورد مبنای پرداخت حق بیمه  اظهار داشت: حق بیمه آن دسته از مشمولینی که کمتر از ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به انتخاب متقاضی در زمان ارائه لیست و پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب تعیین می شود. همچنین مبنای پرداخت حق بیمه مهندسانی بیش از ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و در ادامه می خواهند در چارچوب این توافقنامه اقدام به پرداخت حق بیمه نمایند از میانگین مبنای کسر حق بیمه در آخرین ۳۶۰ روز قبل از ثبت معرفی نامه در واحد اجرایی مربوطه بدست می آید مشروط بر این که مبلغ مزبور از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد .

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در پایان تاکید کرد بیمه تامین اجتماعی مهندسان یکی از اولویت های اصلی هیات مدیره در جهت ارائه خدمات به مهندسان و پیگیری حقوق آنان بود، که محقق شد. /

نظر شما