شناسهٔ خبر: 38420 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

استقبال فراتر از انتظار از غرفه راه آهن ايران در نمايشگاه لجستيك حمل و نقل ۲۰۱۷ مونيخ

همایش حضور راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه لجستیك حمل و نقل ۲۰۱۷ مونیخ با استقبال گسترده‌ای روبه رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران،در این نمایشگاه كه از ۱۲-۹ ماه می ۲۰۱۷ برابر با ۲۲-۱۹ اردیبهشت ماه ۹۶ در شهر مونیخ آلمان در حال برگزاری است نزدیك به ۲۰۰۰ شركت از همه شقوق حمل و نقلی اعم از ریل، جاده، دریا و هوا محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش بازدید كنند گان از سراسر جهان قرار داده اند.

تاكنون شركتهای و بازدید كنندگان زیادی از كشورهای وشركتهای اروپایی از جمله از آلمان، اتریش، ایتالیا، هلند، لتونی، لوگزامبورگ، اتریش، سوند، اسپانیا ، رومانی، سوئیس و سوئد و نیز از سایر كشورهای از جمله چین، روسیه، هند،تركیه و كشورهای آسیای میانه در غرفه راه آهن ایران حضور پیدا كرده و ضمن گرفتن اطلاعات مورد نیاز راههای همكاری و نحوه استفاده از مسیرهای ایران برای حمل بار از اروپا به ایران و برعكس و نیز از كشورهای آسیای میانه به بندر عباس و اروپا را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

موضوع مهمی كه در این نمایشگاه به چشم می خورد اشتیاق و علاقه بیشتر بازدید كنندگان و نیز شركتهای حمل و نقل بین المللی و فورواردرها برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از راه آهن ایران، ظرفیتهای موجود در راه آهن ایران برای حمل بار از طریق كریدورهای بین المللی عبوری از ایران، تعرفه ها و مسیرهای موجود و نیز راه اندازی قطارها از تهران به اروپا و برعكس، از چین به اروپا از طریق مسیر ایران و نیز از هند به ایران و اروپا می باشد كه این مساله به تنهایی گواه آن است كه چنانچه برخی از حلقه های مفقوده كریدورهای بین المللی عبوری از ایران تكمیل شده و كریدورهای عبوری از ایران فعال شوند فرصتهای بسیارخوبی بای حمل بارهای بین المللی و ترانزیتی و در نتیجه افزایش حجم حمل بار شكل خواهد گرفت.

لازم بذكر است كه نمایشگاه لجستیك حمل و نقل مونیخ بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه دنیا در حوزه لجستیك، سیر و حركت، فن آوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین می باشد كه قدمت آن به سال ۱۹۷۸ میلادی ( ۳۹ سال پیش ) بر می گردد و از تاریخ شروع آن هر دو سال یكبار در مونیخ آلمان برگزار می گردد.
در این همه شقوق حمل و نقلی اعم از ریل، جاده، دریا و هوا حضور دارند و نزدیك به ۲۰۰۰ شركت در چهار حوزه فن آوری اطلاعات/تلماتیك، تجارت الكترونیك، ارتباطات راه دور، سیستمهای مدیریت انبارداری ، بسته بندی، سیستمهای حمل بار،خدمات لجستیك و حمل بارمحصولات و خدمات خود را در معرض نمایش قرار داده اند.

در سال ۲۰۱۵ این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از ۱۱۲۰۰۰ متر مربع در ۹ سالن و با فضای بیرونی برگزار گردید كه بیش از ۵۵۰۰۰ نفر از۱۲۴ كشور از این نمایشگاه بازدید كردند و تعداد ۲۰۵۰ غرفه دار از ۶۲ كشور در آن حضور داشتند. ۹۰درصد شركت كنندگان ۲۰۱۵ در نمایشگاه ۲۰۱۷ نیز حضور دارند.

نظر شما