شناسهٔ خبر: 38461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

پیشرفت مطلوب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی لارستان/ آغاز عملیات ساخت محور خنج- کاریان با مشارکت خیران راه‌ساز

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به تعریف پنج پروژه اقتصاد مقاومتی حوزه راه و شهرسازی در این منطقه از افتتاح دو مورد از این طرح‌ها در سال گذشته و بهره‌برداری از مابقی آنها تا پایان امسال خبرداد.

محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پنج طرح ساخت و توسعه راه‌ در لارستان تعریف شده که شامل «ساخت محور خنج - پل اسلام‌آباد »، «ساخت محور اصلی مهر به دارالمیزان»، «تبدیل محور فرعی لار - لامرد به راه اصلی»، «بهسازی راه فیروزآباد – قیر – خنج» و «بهسازی راه اصلی لامرد - خنج» است.

باقری‌فرد افزود: احداث محور خنج-پل اسلام‌آباد به طول ۶۸ کیلومتر نخستین طرح اقتصاد مقاومتی لارستان درحوزه راهسازی است که دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان طول محورهای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دردست اجرای این منطقه را ۱۱۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ساخت محور اصلی مهر به دارالمیزان به طول ۴۰ کیلومتر به پایان رسیده که پس از پایان احداث دو پل دو دهنه‌ای ۵۰ و ۴۰ متری در این مسیر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات تبدیل محور لار - لامرد به راه اصلی سال گذشته به پایان رسید،‌ گفت: بهسازی راه فیروزآباد- قیر- خنج به طول پنج کیلومتر به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بهسازی راه اصلی لامرد - خنج به طول ۱۸ کیلومتر نیز ۷۰درصد پیشرفت کرده و به زودی به پایان می‌رسد.

باقری‌فرد همچنین از شروع احداث پروژه احداث راه در محور خنج- کاریان خبر داد و افزود: طول این پروژه ۴۲ کیلومتر و اعتبار اولیه پیش‌بینی شده برای آن نیز ۹۰۰ میلیارد ریال است و این طرح از سوی خیرین راه‌ساز در دست ساخت است.

نظر شما