شناسهٔ خبر: 38514 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سهرابی خبر داد:

نوسازی ۴۰۰ هزار واحد روستایی در کشور/ پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان

مسکن روستایی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از زمان آغاز بکار دولت یازدهم بهسازی و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده که بیش از ۳۳۸ هزار واحد آن به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حمید رضا سهرابی اعلام کرد: از این تعداد بیش از ۲۹۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور بهسازی شده و بیش از ۴۸ هزار واحد دیگر در روستاها بازسازی شده است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: هم اکنون عملیات بهسازی و نوسازی ۵۱ هزار و ۸۰۰ مسکن روستایی در دست اقدام است که با احتساب آن تعداد واحدهای مسکن روستایی که بهسازی و یا نوسازی آنها در دستورکار قرار گرفته حدود ۴۰۰ هزار واحد است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تسهیلات پرداختی به روستاییان برای بهسازی و نوسازی واحدهای یاد شده اظهارداشت: در مجموع بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال (۴ هزار میلیارد تومان) تسهیلات با سود ۵ درصد به روستاییان سراسر کشور پرداخت شده است.

وی با بیان این که طبق مصوبه دولت سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور بهسازی و نوسازی شوند، گفت: از محل منابع مالی سال ۹۵ هم اکنون ۱۵ هزار قرارداد برای دریافت این تسهیلات بین روستاییان و بانک‌ها منعقد شده و حدود ۷۵ هزار واحد نیز با تشکیل پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره ساخت واحدهای مسکن برای خانوارهای دو معلول نیز گفت: در دولت یازدهم برای ۳۶۰۰ خانوارهای ۲ معلول عملیات ساخت ۲۳۰۰ واحد روستایی آغاز شده که تاکنون ۱۰۸۰ واحد به خانوارهای واجد شرایط واگذار شده و مابقی نیز در دست اقدام است./

نظر شما