شناسهٔ خبر: 38614 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

محمدرضا نعمت‌زاده:

راه‌آهن تولید ذوب آهن را نقدی می‌خرد/ ذوب آهن می‌تواند ۴۰۰ هزار تن ریل توليد كند

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به بدهی‌های ذوب آهن درقبال فاینانس‌های قبلی این شرکت تصمیم بر این شد که راه‌آهن تولید ریل توسط کارخانه ذوب آهن را به طور نقدی خریداری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه تولید ریل در ذوب آهن آغاز شده و این کارخانه می‌تواند تا ظرفیت ۴۰۰ هزار تن ریل تولید کند.

وی افزود: ریل‌های در دست تولید می‌تواند تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را تحمل کند.همچنین درنظر داریم ریلهای در دست تولید را در آینده صادر کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه شرایط تولید در دولت قبل فراهم نبود تصریح کرد: اما دولت تدبیر و امید بنا را بر تولید ریل در داخل کشور گذاشت تا بتواند از ابتدایی‌ترین مراحل تا مراحل پایانی تولید ریل را درکشور اجرا کند.

وی با اشاره به نحوه تامین مالی شرکت ذوب آهن برای تولید بیان کرد: با توجه به بدهی‌های ذوب آهن درقبال فاینانس‌های قبلی این شرکت تصمیم بر این شد که راه‌آهن تولید ریل توسط کارخانه ذوب آهن را به طور نقدی خریداری کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر انتقال بار و مسافر از جاده به ریل خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی کمک شایانی به این مسئله خواهد کرد.

نعمت‌زاده درخصوص تفاوت نمایشگاه امسال با سالهای گذشته یادآور شد: درنمایشگاه امسال علاوه بر پیشرفت کمی درتعداد غرفه‌ها و شرکت‌های خارجی از لحاظ کیفی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. همچنین دراین نمایشگاه شاهد همکاری جدی بخش صنعت با راه‌آهن هستیم و امیدواریم این همکاری روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال این همکاری به تولید و اشتغال بیشتر می‌انجامد.

نعمت‌زاده درادامه بیان کرد: شرکت‌های صنعتی ریلی درایران طی چهار دهه اخیر تجهیزات مختلف موردنیاز راه‌آهن را تامین می‌کنند و حتی گام بعدی را برای تولید لوکوموتیو برقی برداشته‌اند که این اقدام تا به حال در کشور سابقه نداشته است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به وجود ظرفیت مناسب برای تولید واگنهای مترو، مسافربری و باری در داخل کشور تصریح کرد: دولت برای تولید ملی سعی کرد که از صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی داخلی تسهیلات ارائه کند.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه میان شرکت راه آهن و شرکت مجتمع و صنایع و معادن احیا سپاهانگفت: با این تفاهمنامه در زیرساخت‌های راه‌آهن نیز سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفت تا بتواند مواد اولیه تولیدی خود را از ایستگاه در دست احداث سنگان به نقاط مختلف مورد نظر حمل کند.

برچسب‌ها:

نظر شما